نرم افزارحسابداری صدگان

عضویت در هیات مدیره بیش از یك شركت ممنوع

5 2,175

حسابداراپ

نمایندگان مجلس شورای اسلامی عضویت تمامی افراد در هیات مدیره‌های بیش از یك شركت را ممنوع كردند.


پندار سیستم

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز دوشنبه با ۱۳۵ رأی موافق، ۹ رأی مخالف، ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در صحن مجلس، تبصره ۲ ماده ۲۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت را اصلاح كردند.
بر اساس این مصوبه، هیچ فردی نمی‌تواند اصالتا یا به نمایندگی از شخص حقوقی، همزمان در بیش از یك شركت كه تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا موسسات عمومی غیردولتی است، به سمت مدیرعامل یا عضو هیات مدیره انتخاب شود.
متخلف علاوه بر استرداد وجوه دریافتی به شركت، به پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذكور محكوم می‌شود.



محل تبلیغ شما

5 نظرات
  1. nassery می گوید

    این قانون برای صرفا شرکتهای دولتیه یا شرکتهای خصوصی هم مشموله ؟

  2. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    به این بخش از متن توجه کنید:

    بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا موسسات عمومی غیردولتی است، به سمت مدیرعامل یا عضو هیات مدیره انتخاب شود.
    که ما لینک نهادها یا موسسات عمومی غیردولتی را هم گذاشته ایم.

  3. حسن مولاپناه می گوید

    درود
    شادزی
    مهرافزون
    این قوانین بیش تر جنبه ی تشریفاتی و فرمایشی شده باشد ، دارند ؛ و گرنه مدیری که بخواهد همزمان در چند دستگاه مدیریت کند یا فرمان بدهد و کسب درآمد داشته باشد ، مدیر رسمی هم نباشد خود را رایزنی ، همیاری ، نماینده ایی ، چیزی معرفی می کند و به همان میزان مدیریت حکومت کرده و دستمزد هم می گیرد ، حتی بیش تر از سمت رسمی خود . چطوری باید از این کارها پیشگیری کرد ؟! قدغن کردن یک سمت و جایگاه رسمی فقط قانون گذاری ست ؛ در اجرا به سادگی می شود قانون را دور زد ، با یکی دیگر از ماده و بند و تبصره ی همان قانون ، یا قانون های مرتبط . مجلسی ها باید برای این معضل چاره اندیشی کنند و گرنه تدوین این چنین قوانینی از هر کسی بر می آید .
    ارادتمند
    بنده ی کم ترین
    حسن مولاپناه

  4. کمالی می گوید

    عضویت در هیات مدیره صندوق های قرض الحسنه

  5. حامد امجدیان می گوید

    خیر دوست عزیز. شامل موسسات خصوصی و ناشران بازار سرمایه نمی شود . تعریف موسسات عمومی غیردولتی و تعداد آنها موجود است .امیدوارم این موضوع درآینده شرکت های بورسی را هم شامل شود . چرا که افرادی هستند که در بیش از سه شرکت عضو هیات مدیره شده اند حال آنکه نه تخصصی دارند و فقط جای یک شخص لایق و متخصص را پر کرده اند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.