- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

سیگنال متفاوت تعداد سفته‌های برگشتی

در سال گذشته ۳.۱۰ هزار برگ سفته و برات به مبلغ ۱۶۲ میلیارد تومان در تهران برگشت خورد که این عدد از ۱۵۴ میلیارد تومان سفته فروخته شده در این سال ۵ درصد بیشتر است و نسبت به مبلغ واخواست شده در سال گذشته ۸.۴۶ درصد کمتر است.


اعتماد نوشت:در سال ۹۴ حدود ۳.۱۰ هزار برگ سفته و برات به مبلغي معادل ۱.۱۶۲۰ ميليارد ريال در شهر تهران واخواست شد.

در اين دوره متوسط شاخص‌هاي تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتيب به اعداد ۶.۵۵ و ۴.۳۸ رسيد كه نسبت به سال قبل به ترتيب ۸.۴۶ درصد و ۳.۵۰ درصد كاهش نشان مي‌دهد.

شاخص متوسط مبلغ يك برگ سفته و برات واخواست‌شده در سال ٩٤ به عدد ۱.۶۹ رسيد. عدد شاخص مزبور در سال‌ ۹۳ معادل ۹.۷۳ بوده است.

طبق آمار شعبه واخواست دادگستري استان تهران در اسفند ماه ٩٤ بالغ بر يك هزار برگ سفته و برات به مبلغي معادل ۵.۱۷۳ ميليارد ريال در شهر تهران واخواست شد.

در اين ماه شاخص‌هاي تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتيب به اعداد ۳.۶۶ و ۴.۴۹ رسيد كه در مقايسه با ماه قبل به ترتيب ۷.۴۶ درصد و ۴.۴۲ درصد افزايش و نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتيب ۷.۳۶ درصد و ۹.۱۸ درصد كاهش داشته است.
شاخص متوسط مبلغ يك برگ سفته و برات واخواست شده در اسفند ماه ۹۴ به عدد ۵.۷۴ رسيد. عدد شاخص مزبور در اسفند ماه ۹۳ معادل ۲.۵۸ بوده است.