نرم افزارحسابداری صدگان

سه میلیون واحدصنفی و معضل صندوق مکانیزه فروش/جریمه ۲.۵ میلیونی درانتظاراصناف

0 859

حسابداراپ

پندار سیستم

نایب رییس اتاق اصناف تهران از جریمه ۲.۵ میلیون تومانی اصنافی که به صندوق مکانیزه فروش تجهیز نمی‌شوند، خبر داد.


ابراهیم درستی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیتتجهیز اصناف به صندوق‌های مکانیزه فروش، گفت: حدود سه میلیون واحد صنفی داریم و مطمئنا به این تعداد صندوق مکانیزه فروش وجود ندارد.

وی ادامه داد: علاوه بر این باید بدانیم برخی اصناف نیازمند تجهیز به این صندوق نیستند؛ به‌طور مثال می‌توان به فروشندگان قطعات الکترونیک اشاره کرد، چرا که در ارتباط با ابزار سبک و کم هزینه‌ای همچون ای سی‌ها و خازن‌ها دچار مشکل هستیم. حتی برخی اصناف وجود دارند که اتوماسیون خاص خود را داشته و نیازی به مجهز‌ شدن به این صندوق را ندارند.

نماینده اتاق اصناف کشور در سازمان امور مالیاتی با اشاره به این‌که هرچند این قانون در نظر گرفته شده و لازم‌الاجراست، بیان کرد: ممکن است تجهیز شدن به این صندوق برای برخی اصناف بسیار مثبت باشد، چرا که با توجه به شفاف‌سازی هزینه‌های آنها احتمال کم‌شدن مالیات وجود دارد.

فرار مالیاتی در اصناف نداریم

درستی افزود: شاید این موضوع تنها به ضرر برخی دانه‌درشت‌ها باشد و ما نیز منکر مجهز‌شدن برخی اصناف به صندوق مکانیزه فروش نیستیم. اما در مجموع فرار مالیاتی در اصناف وجود ندارد و تنها مشکل ایجاد شده مالیات اصناف مربوط به آنهایی است که پرونده مالیاتی در سازمان امور مالیاتی ندارند.

وی همچنین درباره‌ جریمه اصنافی که به صندوق مکانیزه فروش تجهیز نشوند، گفت: جریمه ۲.۵ میلیون تومانی برای اصنافی که به صندوق مکانیزه فروش تجهیز نشوند در نظر گرفته شده است.

نایب رییس اتاق اصناف تهران در ادامه صحبت‌هایش به تعامل هرچه بیشتر سازمان امور مالیاتی با اصناف اشاره کرد و گفت: باید استرس را از اصناف برداریم، بعضا برگه‌های تشخیص چند برابری مربوط به مالیات برای اصناف در نظر گرفته می‌شود که این موضوع استرس اصناف را افزایش می‌دهد.

درستی ادامه داد: علاوه بر این اعتقاد داریم اگر مدارک و عدله کافی وجود دارد که برخی اصناف فعالیت بیشتر از اظهارات خود دارند باید جریمه شوند.

به گزارش ایسنا، چندی پیش لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش) در هیات دولت به ریاست رییس جمهوری تصویب شد که با تصویب این لایحه تمامی صاحبان مشاغل موضوع قانون‌ مالیات‌های مستقیم (صنفی –غیرصنفی) و فروشگاه‌های زنجیره‌ای (اعم از حقیقی و حقوقی) مکلفند نسبت به ثبت درخواست دریافت شناسه پایانه فروشگاهی در درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور و اخذ شناسه و مجوزهای لازم جهت نصب و به کارگیری ان برای هر پایانه فروشگاهی اقدام کنند.

علاوه بر این از سال ۱۳۹۲ نصب صندوق‌های مکانیزه فروش به اصناف ابلاغ شد که با اعتراض برخی از صنف‌های مختلف همراه بود، چرا که آنها معتقد بودند فاقد بسترهای لازم برای این موضوع هستند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.