نرم افزارحسابداری صدگان

دولت حق دارد به اطلاعات اقتصادی مردم دسترسی داشته باشد

0 911

حسابداراپ

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: سازمان امور مالیاتی حق دارد به اطلاعات اقتصادی مردم دسترسی داشته باشد تا از این طریق بتواند حقوق دولت را دریافت کند و با جلوگیری از فرار مالیاتی در راستای عدالت بیشتر گام بر دارد.

 

به گزارش تسنیم، سید کامل تقوی‌نژاد در پنجمین اجلاس سراسری اتاق اصناف ایران اظهارکرد: متوسط رسیدگی به پرونده های مالیاتی در هیات حل اختلاف یک‌ونیم سال است و  قرار بر این شده که تمامی پرونده ها از سال ۸۹ تا ۹۵ برای برقراری عدالت تعیین تکلیف شود.

وی افزود: در این راستا سازمان امور مالیاتی حق دارد به اطلاعات اقتصادی مردم دسترسی داشته باشد، تا از این طریق بتواند حقوق  دولت را دریافت کند و با جلوگیری از فرار مالیاتی در راستای عدالت بیشتر گام بر دارد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی ادامه داد: کاهش تعداد طبقه های مالیاتی، تغییر نرخ های مالیاتی و افزایش پایه های مالیاتی، از مواردی است که با هدف ایجاد رونق اقتصادی، تشویق صادرات و ایجاد اشتغال در حال انجام است.

وی با بیان اینکه جریمه افراد برای نصب صندوق مکانیزه فروش کالا صحیح نیست تصریح کرد:در سال جاری اگر فردی اظهار به نصب صندوق کرده و صنف مربوطه نیز آن را تایید کند به منزله نصب است و به اظهار مودیان اعتماد می‌کنیم.

تقوی نژاد با بیان اینکه سعی‌می شود تا  ۹۰ درصد اظهارنامه‌ها را بر مبنای اعتماد به مردم بپذیریم گفت:  به ۱۰ درصد دیگر اظهار نامه‌ها رسیدگی می کنیم و در این زمینه اول به سراغ اظهارنامه های پر ریسک می‌رویم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی در ادامه گفت: زمان رسیدگی به پرونده‌ها در هیات‌های حل اختلاف طولانی است و لازم است که این رویه اصلاح شود.

وی در پایان یاد آورشد که  بیش از ۹۵ درصد پرونده هایی که از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲ باقیمانده امسال به آنها رسیدگی و تعیین تکلیف می شود.

 


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.