نرم افزارحسابداری صدگان

درصورت عدم پرداخت حق بیمه توسط کارفرما چه کنیم؟

0 830

حسابداراپ

اگر حق بیمه اختیاری به سازمانی پرداخت شود و سازمان حق بیمه را به تامین اجتماعی پرداخت نکرده باشد با مدارک کافی می توان به دیوان عدالت کشور شکایت کرد.


پندار سیستم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است:” پدرم راننده تاکسی است و به تازگی متوجه شده سازمان تاکسیرانی شهرمان طی سال های ۸۶ تا ۸۹ حدود ۸ ماه برایش حق بیمه رد نکرده، در صورتی که پدرم حق بیمه را به حساب تاکسیرانی واریز کرده اما سازمان لیست بیمه و پول را به تامین اجتماعی ارسال نکرده است. پدرم خیلی به تاکسیرانی و واحدهای بیمه (رئیس و معاون و …) مراجعه کرده ولی متاسفانه نتیجه ای نگرفته. می خواستم بدانم دقیقا باید چیکار کند؟ به کجا مراجعه کنه؟ باید کجا شکایت کند و روال عادی اداری اش چگونه است؟ “

در همین زمینه روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد:  بیمه رانندگان برون شهری و درون شهری هم به جهتی اجباری و هم به نوعی بیمه اختیاری است و اگر حق بیمه از طرف متقاضی (راننده) پرداخت نشود سابقه ای نیز منظور نمی­شود. مورد مربوط به پدر شما یا به علت نپرداختن به موقع حق بیمه به سازمان تاکسیرانی است و یا از طرف پدر شما حق بیمه مربوطه به تاکسیرانی پرداخت شده ولی سازمان مذکور حق بیمه را به تامین اجتماعی نداده است. در صورت مورد دوم و وجود مدارک کافی باید از طریق شعبه مربوطه و سازمان تاکسیرانی دقیقاً موضوع پرس و جو شود و اگر مقصر تامین اجتماعی باشد باید به دیوان عدالت اداری و اگر مقصر تاکسیرانی است به محاکم دادگستری مراجعه شود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.