نرم افزارحسابداری صدگان

تعطیلی در روز جهانی کارگر حق قانونی است

0 776

حسابداراپ

یک کارشناس روابط کار عقیده دارد به رسمیت شناختن حقوقی که طبق قانون کار برای کارگران در روز جهانی کارگر در نظر گرفته شده است، حداقل کاری است که کارفرمایان می‌توانند برای تکریم نیروی کار انجام دهند.

 

«سعید ناصری»در گفتگو با ایلنا یادآور شد: طبق ماده ۶۳ قانون کار، فعالیت تمامی کارگاه در روز جهانی کارگر باید تعطیل بوده و به کارگرانی که در این روز مشغول فعالیت هستند باید بر اساس شرایط انجام کار در روز تعطیل مزد و مزایا پرداخت کرد.

وی بابیان اینکه مطابق ماده ۶۲ قانون کار تمامی کارگرانی که در روز تعطیل خود مشغول کار می‌شوند باید ۴۰ درصد مزد بیشتر پرداخت شود، گفت: به صورت طبیعی این استدلال مطرح است که به دلایل اقتصادی و غیر اقتصادی نمی‌توان فعالیت بسیاری از کارگاه‌ها را حتی در روزهای تعطیل متوقف کرد و به همین دلیل دست کم این انتظار از کارفرمایان و مدیران واحدهای صنعتی و خدماتی می‌رود که برای کارگرانی که در روز ۱۱ اردیبهشت ماه مشغول فعالیت هستند نیز مزایای انجام کار در روز تعطیل را در نظر بگیرند.

این مدرس دانشگاه گفت: جدا از این تعهد قانونی نمی‌توان منکر شد که کارگران گرداننده اصلی چرخه اقتصاد و کار و تولید در جهان هستند،بنابراین انتظار می رود کارفرمایان مراسم ویژه ای به منظور بزرگداشت مقام کارگران و زحمتکشان عرصه اقتصاد برای ارج نهادن به یک سال تلاش و پشتکار آنان برگزار کنند.

عضو مراجع تشخیص و حل اختلاف ادارات کار افزود: قطعا کارگری که بداند تمامی حقوق قانونی او توسط کارفرمایش رعایت می‌شود دل بستگی بیشتری به حرفه خود خواهد داشت و همین مسئله باعث افزایش بهره‌وری کارگاه رونق اقتصادی می‌شود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.