نرم افزارحسابداری صدگان

بخشودگی جرایم برای کارفرمایان خوش حساب

0 988

حسابداراپ

رئیس گروه اقتصاد بیمه و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی، گفت: ایجاد مکانیزم بخشودگی جرایم برای کارفرمایان خوش حساب و گسترش پوشش بیمه ای به افراد فاقد بیمه از جمله برنامه های پیش بینی شده سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری هستند.

پندار سیستم


کیوان مرتضوی رئیس گروه اقتصاد بیمه و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، از برنامه های این سازمان در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل خبر داد و اظهار داشت: با توجه به ابلاغ سیاست کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، سازمان تأمین اجتماعی نیز با اتکا به این مبانی و اهداف ترسیم شده آن، اصول و اقدامات عملیاتی را برای بهبود و ارتقا سازمان برنامه ریزی کرده است.

وی با اشاره به برنامه های عملیاتی سال جاری سازمان تأمین اجتماعی، افزود: ایجاد مکانیزم بخشودگی جرایم در خصوص تشخیص پرداخت حق بیمه از سوی کارفرمایان خوش حساب از جمله برنامه های پیش بینی شده است که با اجرای آن، برای کارفرمایان خوش حسابی که به دلیل مشکلات اقتصادی و ساختاری توان پرداخت حق بیمه را ندارند، فرجه پرداخت در نظر گرفته می شود.

مرتضوی در خصوص دیگر برنامه های سازمان، ادامه داد: توسعه خدمات غیرحضوری در بخش های اطلاع رسانی به کارفرمایان از تمامی مراحل اقدامات مطالباتی ازجمله ایجاد لیست پرداخت الکترونیک، ابلاغ احکام مطالباتی، امکان اعتراض و درخواست تقسیط بدهی از سوی کارفرما، فراهم کردن دعوت نامه های هیئت تشخیص مطالبات و امکان اعتراض کارفرما و بیمه شده در بخش های درآمد و بازرسی اجرائیات ازدیگر برنامه های سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری است.

وی تصریح کرد: گسترش همکاری و تعاملات موثر و کارآمد با تشکلات کارفرمایی و کارگری به منظور بهبود فضای کسب و کار و فراهم کردن بستر الکترونیکی و تخصیص بدهی های معوقه کارگاه ها به حداکثر اقساط از طریق تشکیل کارگروه بررسی مشکلات کارگاه های بحران زده نیز از برنامه های در نظر گرفته شده در سال جاری هستند.

رئیس گروه اقتصاد بیمه و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی، گفت: گسترش پوشش بیمه ای به افراد فاقد بیمه از طریق رسمی کردن بخش غیررسمی اقتصاد، در برنامه عملیاتی سال جاری گنجانده شد چرا که آمار حجم انبوهی از افراد بدون بیمه هنوز شفاف سازی نشده است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.