- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

اعلام مشوق هاي جديد مالياتي به صنعت گردشگري

قائم مقام سازمان امور مالياتي کشور از ارائه تسهيلات و مشوق هاي جديد مالياتي به صنعت گردشگري از ابتداي امسال خبر داد.



به گزارش رسانه مالياتي ايران، محمدقاسم پناهي با اشاره به تغييرات مثبت در آخرين اصلاحيه قانون ماليات هاي مستقيم اظهار داشت: مشوق‌ها و تسهيلات مالياتي گسترده‌اي براي هدايت منابع به سوي بخش‌هاي مختلف اقتصادي درنظر گرفته‌ شده است.
وي اعطاي مشوق‌هاي مالياتي به حوزه گردشگري را از جمله اين تغييرات برشمرد و افزود: درآمدهاي خدماتي هتل‌ها و مراکز اقامتي گردشگري اشخاص حقوقي غيردولتي که از ابتداي سال جاري از طرف مراجع قانوني ذي‌ربط پروانه بهره‌برداري يا مجوز دريافت نمايند، از تاريخ شروع فعاليت به مدت ۵ سال و در مناطق کمتر توسعه يافته به مدت ۱۰سال با نرخ صفر ماليات محاسبه مي‌شوند.
قائم مقام سازمان امور مالياتي کشور همچنين با اشاره به اينکه در ماده ۱۳۲ اصلاحيه قانون ماليات‌هاي مستقيم [1] براي کليه تاسيسات ايرانگردي و جهانگردي که قبل از سال ۱۳۹۵ از مراجع قانوني پروانه بهره‌برداري اخذ کرده باشند، نيز تا مدت ۶ سال بعد از اجراي قانون، معافيت مالياتي به ميزان ۵۰ درصد ماليات بر درآمد ابرازي استمرار خواهد داشت.
وي خاطرنشان کرد: اين معافيت مالياتي شامل درآمد حاصل از اعزام گردشگر به خارج از کشور نمي‌شود.
پناهي با اشاره به اينکه تنها درآمد حاصل از فعاليت تاسيسات ايرانگردي و جهانگردي مشمول معافيت اين ماده است، گفت: اين نوع تسهيلات، قابل تسري به درآمد حاصل از واگذاري اين تاسيسات نيست.
وي از ارائه تسهيلات مالياتي به دفاتر گردشگري و زيارتي اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۰۰درصد درآمد ابرازي دفاتر گردشگري و زيارتي داراي مجوز از مراجع قانوني ذي‌ربط که از محل جذب گردشگران خارجي يا اعزام زائر به عربستان، عراق و سوريه تحصيل شده باشد، مشمول ماليات با نرخ صفر است.