- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه نیازمند شفاف‌سازی است/مسکن باید از دایره کالای سرمایه ای خارج شود

عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت شفاف سازی وضعیت بازار مسکن برای دریافت مالیات از خانه های خالی از سکنه، گفت: تبدیل مسکن از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی باید اولویت دولت برای ساماندهی بازار مسکن باشد.


عبدالکریم حسین زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت شفاف سازی سیاست ها در حوزه مسکن، گفت: دریافت مالیات از خانه های خالی از سکنه نمی تواند قفل مسکن را باز کند زیرا بسیاری از این واحدها به دلایلی منطقی مانند خدمت شخص مالک در نطقه ای دیگر از شهر برای مدتی مشخص خالی هستند.

نماینده نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اخذ مالیات از واحدهای مسکونی باید هدفمند باشد، افزود: بسیاری از واحدهای مسکونی برای مالکان جنبه سرمایه مادی دارند که این واحدها باید مالیات خود را بپردازند تا به این ترتیب مسکن از حوزه کالاهای سرمایه ای خارج و به قیمت واقعی خود برسد.

سرمایه گذاری در بخش مسکن برای برخی از افراد جامعه سودهای کلانی به دنبال دارد

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در بخش مسکن برای برخی از افراد جامعه سودهای کلانی به دنبال داشته است، تصریح کرد: دولت با اجرای سیاست های مشخص در بحث مسکن از نوسان شدید قیمتی در این بخش جلوگیری کرده و ثبات نسبی در این بازار حاکم کند.

وی با بیان اینکه افزایش تقاضا برای مسکن در سال های اخیر با توجه به رشد هرم سنی جوان در کشور نیاز به ایجاد ثبات در این بازار را دوچندان کرده است، گفت: بازار مسکن در حال حاضر متاثر از رفتار برخی از افرادی است که قیمت های نجومی بر این بازار اعمال کرده اند.

حسین زاده تبدیل مسکن از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی را اولویت دولت برای ساماندهی بازار مسکن خواند و افزود: دولت باید سیاست های خود در حوزه مسکن را مشخص کرده تا به این ترتیب نوسان قیمتی در بازار رخ ندهد.

انتقاد از نبود سیاست گذاری و راهبردی مشخص در حوزه مسکن

وی با انتقاد از نبود سیاست گذاری و راهبردی مشخص در حوزه مسکن، تصریح کرد: دولت باید با ایجاد بانک اطلاعاتی جامع در حوزه مسکن رفتار عضره کننده و مصرف را پیش بینی کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: شفاف سازی در حوزه مسکن نشان می دهد که واحدهای خالی از سکنه واجد شرایط پرداخت مالیات بوده یا خیر از این رو دولت باید شفاف سازی سیاست های خود در بخش صنعت ساختمان را جدی بگیرد.