نرم افزارحسابداری صدگان

پاسخ نوبخت به کارکنان شرکتی که قصد استخدام شدن دارند

0 640

حسابداراپ

برای استخدام برخی از کارکنانی که به صورت شرکتی یا پیمانی با دستگاه های دولتی همکاری می کنند، کامنتهای متعددی از سوی کاربران نوشته شده. محمدباقرنوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به این کامنتها پاسخ داد.


 برخی از کاربران سرویس مشکلات مردم نوشته اند برای استخدام مستقیم در دستگاه های دولتی مشکل دارند. آنها می گویند سالهاست به صورت پیمانی یا روزمزد با صاحبکار خود که دستگاهی دولتی است، در ارتباط کاری هستند ولی هنوز برای تغییر در وضعیت استخدامی آنها، اقدامی نشده است.
به گزارش خبرآنلاین، مثلا کاربری که خود را منصور دهقانیان معرفی کرده در این باره نوشته است: اینجانب به مدت ۸.۵سال است که در حراست مجتمع گاز پارس جنوبی مشغول به کار هستم و با داشتن ۶ ماه و چند روز حضور در جبهه جنگ و سابقه همکاری با وزارت نفت به مدت ۱۴ سال و اندی موفق به قرارداد مستقیم با مجتمع گاز نشده ام و طی درخواست از جناب آقای روحانی رئیس جمهور محترم و ارجاع درخواست به ساختمان گاز تهران به بنده میفرمایند که نمیشه.آیا بنده که یک رزمنده جنگ هستم در اولویت نیستم ولی افراد دیگر واجد شرایط.لطفاً پیگیری فرمایید.با تشکر ارادتمند شما دهقانیان
یا کاربری که گفته از طرف کارکنان روز مزد بیمه دانشگاه فردوسی مشهد اظهار نظر می کند، نوشته: با سلام و احترام ما جمعی از شاغلین در دانشگاه فردوسی مشهد کارگران روز مزد بیمه ای که همگی سابقه بالای ۲۵ سال در دانشگاه را داریم و بعضا داری مدرک تحصیلی کارشناسی و پست کارشناسی می باشیم بصورت کارگری حقوق دریافت و علی رغم هیئت امناء ای بودن دانشگاه چون ما را تبدیل به کارمند طی این سالیان نکرده اند و در دیگر دانشگاهها منطقه چنین شاغلینی قبلا تبدیل شده اند ما را نادیده انگاشته و از هر گونه افزایش در هیات امناء محروم و کسانی که اکنون استخدام قرار دادی شده اند دارای همه گونه افزایش می باشند یعنی این حق ماست که کارآموزان ما حقوقی به مراتب بالا تر از ما دریافت کنند ۹۰ درصد ما شاغلین فقط حداکثر تا ۵ سال دیگر خدمت دارند لااقل همین چند سال حقوقمان را ترمیم کنید تا در بازنشستگی دیگر متضرر نشویم .

در گفتگویی کوتاه با محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مشکل این دسته از کارکنان را مطرح کردیم که در ادامه می خوانید.

دولت قصد دارد در سال جدید ۳۶ هزار کارمند جدید استخدام کند، روند استخدامی این کارکنان به چه صورت است؟
این کارکنان از طریق آزمونهای استخدامی و بر حسب اعلام نیاز دستگاه ها جذب می شوند.

آیا برای تغییر در وضعیت استخدام کارکنانی که به صورت شرکتی یا قراردادهای روزمزد با بخشهای دولتی همکاری می کنند، برنامه ای دارید؟
قانون به صورت واضح هر گونه استخدامی را از طریق شرکت در آزمون استخدامی، قرار داده است. لذا این دسته از کارکنان نیز در صورتی که مایل به استخدام مستقیم در دستگاه های دولتی هستند باید در آزمون استخدامی شرکت کنند. البته ما در مراحل بعد از این آزمون، برای پذیرفته شدگانی که دارای سابقه همکاری هستند، امتیازاتی را قائل می شویم.

یعنی همکاری های شرکتی یا روزمزد باعث اولویت در استخدام رسمی این کارکنان می شود؟
پس از قبولی این اشخاص در آزمون استخدامی، امتیازاتی به آنها برای اولویت در استخدام تعلق می گیرد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.