- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

وضعیت نامشخص ۴ بانک درانتشار صورت‌های مالی حسابرسی شده

با وجود الزام انتشار صورت‌های مالی حسابرسی شده حداکثر ۷۵ روز پس از اتمام دوره مالی ۶ ماهه، ۴ بانک هنوز صورت‌های مالی حسابرسی شده سه ماهه اول و شش ماهه اول ۹۴ را ارائه نکرده‌اند.


به گزارش فارس، با وجود اتمام سال ۱۳۹۴ از مجموع بانک‌های حاضر در بازار سرمایه، چهار بانک دی، پاسارگاد، ایران زمین و قوامین صورت‌های مالی سه ماهه و شش ماهه حسابرسی شده برای سال ۹۴ را منتشر نکرده‌اند.

این بانک‌ها تاکنون به انتشار اطلاعات صورت‌های مالی سه ماهه و شش ماهه حسابرسی نشده اکتفا کرده‌اند که اقدام این چهار بانک برخلاف دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرک‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار است.

براساس بند چهارم (بخش اول) فصل سوم دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۶ ماهه حسابرسی شده، حداکثر ۶۰ روز بعد از پایان دوره ۶ ماهه و در مورد شرکت‌هایی که ملزم به تهیۀ صورت‌های مالی تلفیقی هستند، حداکثر ۷۵ روز پس از پایان دوره ۶ ماهه باید منتشر شود.

در این میان برخی بانک‌ها هم هستند که تاکنون صورت‌های مالی حسابرسی شده سه ماهه اول سال ۹۴ را منتشر کرده‌اند اما چهار بانک ذکر شده، حتی گزارش عملکرد سه ماهه اول را هم ارائه نکرد‌ه‌اند.