نرم افزارحسابداری صدگان

ممنوعیت‌های مالیاتی برای صادرات کالاهای مجاز تعیین شد

0 580

حسابداراپ

در جلسه علنی روز گذشته مجلس، ممنوعیت‌های مالیاتی برای صادرات کالاهای مجاز و غیریارانه‌ای تعیین شد.


مطابق این مصوبه، وضع هرگونه مالیات یا عوارض برای صادرات کالاهای مجاز و غیریارانه‌ای و جلوگیری از صادرات هرگونه کالا به‌ منظور تنظیم بازار داخلی ممنوع است و صدور کلیه کالاها و خدمات به جز موارد مذکور در این ماده مجاز است.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت،‌ نمایندگان مجلس در نشست علنی دیروز (دوشنبه، ۱۶ فروردین‌ ۱۳۹۵) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه تنظیم برخی از احکام توسعه کشور با ماده ۲۵ این لایحه موافقت کردند. در ماده ۲۵ این لایحه آمده است:

الف- وضع هرگونه مالیات یا عوارض برای صادرات کالاهای مجاز و غیریارانه‌ای و جلوگیری از صادرات هرگونه کالا به‌منظور تنظیم بازار داخلی ممنوع است و صدور کلیه کالاها و خدمات به جز موارد زیر مجاز است:

۱- اشیای عتیقه و میراث فرهنگی به تشخیص سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

۲- آن دسته از اقلام خاص دامی، نباتی، خاک زراعی و مرتعی و گونه ‏هایی که جنبه حفظ ذخایر ژنتیکی و یا حفاظت تنوع زیستی داشته باشند، به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست

تبصره- فهرست کالاهای غیرمجاز و یارانه‌ای برای صادرات با پیشنهاد دستگاه ذی‌ربط و تصویب شورای اقتصاد تعیین و سه‌ماه پس از ابلاغ اجراء می‌شود.

ب‌- صادرات کالاهایی که دولت برای تأمین آنها یارانه مستقیم پرداخت می‌کند، تنها با پیشنهاد دستگاه مربوطه و تصویب شورای اقتصاد مجاز است. در این صورت کلیه صادرکنندگان موظفند گواهی مربوط به عودت کلیه یارانه‌های مستقیم پرداختی به کالاهای صادرشده را قبل از خروج، از وزارت امور اقتصادی و دارایی أخذ کنند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.