- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

فرصت ۱۸ روزه مودیان مالیاتی

بر اساس بخش‌نامه [1] سازمان امور مالیاتی کشور، مودیان مالیاتی برای ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره زمستان ۱۳۹۴، ۱۸ روز فرصت دارند.


 پیش از آغاز سال جدید، سید کامل تقوی‌نژاد، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور طی بخشنامه‌ای اعلام کرد که بنا به اختیار حاصل از قانون و مقررات مالیات بر ارزش افزوده، مودیان مالیاتی می‌توانند اظهار نامه دوره چهارم مالیاتی خود(مربوط به فصل زمستان سال ۱۳۹۴)، را تا پایان روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۵، ارایه کنند.

به گزارش ایسنا در متن این بخش‌نامه علت تمدید مهلت ارایه اظهارنامه‌های دوره چهارم مالیاتی مشمولان پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، درخواست مودیان مالیاتی عنوان شده است.

همچنین در این بخش‌نامه آمده است: مودیان مالیاتی که اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل زمستان سال ۱۳۹۴ خود را تا ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ ارائه کنند، در صورت درخواست کتبی، از بخشودگی جرایم ارایه نکردن اظهارنامه و تاخیر در پرداخت مالیات و عوارض متعلق در موعد مقرر برای دوره مزبور بهره‌مند خواهند شد.

مودیان مالیات بر ارزش افزوده می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی به نشانی WWW.EVAT.IR نسبت به ارایه اظهارنامه و پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده حداکثر تا تاریخ ۳۱ فروردین اقدام کنند.