نرم افزارحسابداری صدگان

سبز پوشی سال جدید بورس

0 747

حسابداراپ

شاخص بورس اوراق بهادار در اولین روز از معاملات سال جدید با رشدی ۹۸۰ واحدی مواجه شد.


به گزارش خبرآنلاین، اولین روز کاری تالارهای شیشه‌ای بورس اوراق بهادار امروز در حالی آغاز شد که نمادهای «فولاد، وبملت، فملی و رمپنا» به ترتیب با ۱۲۱، ۹۴، ۸۳ و ۷۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «خساپا و خودرو» با ۸۰ و ۶۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.

شاخص بورس اوراق بهادار در اولین روز معاملاتی سال ۱۳۹۵ با ادامه رشد روزهای پایانی سال قبل در ارتفاع ۸۱ هزار و ۲۰۰ واحدی ایستاد.

در جریان معاملات امروز شاخص کل با افزایش ۹۸۰ واحدی از ۸۰ هزار و ۲۱۹ واحدی به سطح ۸۱ هزار و ۲۰۰ واحد رسید. در پایان معاملات امروز بیش از  ۹۱۸ میلیون سهم در ۵۴ هزارو ۷۷۹ معامله با ارزشی بیش از هزار و ۹۴۷ میلیارد ریال داد و ستد شد که بیشترین تعدد معاملات مربوط به گروه‌های خودرو و بانک  بود.

پندار سیستم

گفتنی است بیشترین افزایش قیمت در معاملات امروز متعلق به نماد «غبهشهر» و بیشترین کاهش قیمت در اختیار نماد «آکنتور» بود. در بازار فرابورس نیز، شاخص کل با رشدی ۱۷ واحدی به مرز ۸۲۳ واحدی رسید.

این افزایش نزدیک به هزار واحدی شاخص دراولین روز سال جدید در حالی رخ داد که در کل هفته پایانی سال ۹۴ شاخص کل با ۱۹۰۷ واحد افزایش نسبت به هفته قبل، به رقم ۸۰۲۱۹ واحد رسید.

در آخرین هفته اسفند ماه سال ۹۴ شاخص بازار اول با ۲۱۳۶ واحد افزایش به رقم ۵۷۰۰۳ واحد بالغ گردید و شاخص بازار دوم با ۶۱۲ واحد کاهش عدد ۱۷۰۲۶۸ واحد را تجربه کرد و به ترتیب  با  ۳.۸۹ درصد افزایش و (۰.۳۶) درصد کاهش نسبت به هفته قبل مواجه شدند.

در ۵ روز کاری این هفته ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به ۲۱۰۸۸ میلیارد ریال بالغ شد. در ضمن تعداد ۸۴۸۷ میلیون سهم و حق تقدم در ۴۶۷ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۲۰.۴ درصد و ۲۳.۷پدرصد کاهش را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.