نرم افزارحسابداری صدگان

راه قانونی اعتراض به آرای کمیسیون پزشکی درباره ازکارافتادگی

1 2,314

حسابداراپ

بیمه شده در صورت قبول نداشتن رای صادره می تواند حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ ، اعتراض کتبی خود را به شعبه سازمان تامین اجتماعی اعلام کند .


برخی از مخاطبان نوشته اند کمیسیون بدوی پزشکی تامین اجتماعی، رای بر عدم از کار افتادگی او داده. راهکار قانونی برای حل مشکلاتی از این دست چیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی از شاغلان که خود را از کار افتاده می دانند یا توان ادامه کار را در خود نمی بینند، با تشکیل پرونده پزشکی، به کمیسیون بدوی پزشکی سازمان بیمه گر خود ارجاع می شوند. از جمله این سازمانها، تامین اجتماعی است که متقاضیان از کارافتادگی را با تکمیل پرونده و مدارک مورد نیاز به کمیسیون بدوی پزشکی تامین اجتماعی، هدایت می کند.
مشکل اینجاست برخی از این افراد، در کمیسیون بدوی، واجد شرایط ازکار افتادگی تشخیص داده نمی شوند. این قبیل اشخاص که خود را واجد شرایط ازکارافتادگی می دانند ولی کمیسیون بدوی سازمان بیمه گر، آنها را واجد این شرایط نمی داند باید چه کنند؟
یکی ازمخاطبان سرویس مشکلات مردم که خود را اسدی معرفی کرده در این باره نوشته:بنام خدا اینجانب دارای بیماری اسکولیوز از نوع شدید میباشم که باعث چرخش قفسه سینه و ستون فقرات در ناحیه کمر و گردن شده و از این بابت شب و روز در رنج میباشم. حال با ۱۷ سال سابقه کار دیگر توانایی برای کار کردن ندارم و از این بابت رنج بسیاری می کشم و بهمین خاطر بدنبال از کارافتادگی افتادم که پس از تشکیل کمیسیون بدوی داخلی و اعصاب رأی به عدم تعلق از کارافتادگی به اینجانب دادند. حال میخواهم از نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون ها و همه کسانیکه این قوانین را تصویب کرده اند بپرسم مشکل من و امثال من که مادرزادی بوده آیا حق زندگی کردن نداریم آیا خرج و مخارج نداریم آیا ما در این مملکت زندگی نمی کنیم چه قوانین حمایتی برای ما تصویب کرده اند. من مشکلم را چگونه حل بکنم باید به کجا پناه ببرم راهنمایی شود.

پندار سیستم

در قانون، برای اعتراض به آرای کمیسیون بدوی تامین اجتماعی، راهکار مشخصی در نظر گرفته شده است.
طبق قانون، رای کمیسیون بدوی پس از صدور در روز برگزاری جلسه کمیسیون به بیمه شده ابلاغ می شود . بیمه شده در صورت قبول نداشتن رای صادره می تواند حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ ، اعتراض کتبی خود را به شعبه سازمان تامین اجتماعی اعلام کند . در صورت اعتراض بیمه شده ، شعبه تامین اجتماعی او را به کمیسیون پزشکی تجدید نظر معرفی می کند.
بیمه شده ای که به رای کمیسیون بدوی اعتراض دارد ، باید پس از معرفی از طریق شعبه تامین اجتماعی ، به واحد نوبت دهی کمیسیون پزشکی تجدید نظر مراجعه کند.
آرائی که در خصوص ادامه درمان صادره شده باشد ، قابل اعتراض نیست و چنین بیمه شدگانی پس از خاتمه درمان ، مجددا با گواهی پزشک معالج از طریق شعبه به کمیسیون پزشکی معرفی می شوند.

البته باید در نظر داشت کمیسیون پزشکی با حضور پزشکان متخصص خوشنام هر رشته تشکیل و رای آنها پس از بررسی کامل پرونده پزشکی و بیمه شده و مشاهده وضعیت بیمار صادر می شود. رای کمیسیون پزشکی بدوی در صورت عدم اعتراض و آرای کمیسیون پزشکی تجدید نظر ، قطعی و لازم الاجرا است .
به متقاضیان توصیه می شود رای کمیسیون پزشکی بر اساس مدارک پزشکی متقاضی صادر می شود ، بنا بر این لازم است ار ابتدای مراجعه خود تمام اسناد و مدارک پزشکی مرتبط را ارایه کنید. همچنین درصد از کار افتادگی بیمه شدگان بر اساس جداول خاصی که ملاک عمل کمیسیون پزشکی هستند ، تعیین می شود .

لذا در پاسخ به این مخاطب محترم باید اعلام کرد قبل از انقضای مدت یک ماهه اعتراض (این مدت از زمان ابلاغ رای کمیسیون بدوی یعنی روز تشکیل این کمیسیون، شروع می شود و شامل روزهای تعطیل رسمی نمی شود) اعتراض خود را به شعبه ای که بیمه شده است، اعلام کند تا در نوبت رسیدگی به اعتراض در کمیسیون پزشکی تجدیدنظر قرار گیرد.
لازم به ذکر است در صورتی که کمیسیون پزشکی تجدید نظر نیز با درخواست این بیمه شده مخالفت کرد و او را دارای شرایط از کارافتادگی ندانست، تا زمانی که شرایط پزشکی این فرد تغییر نکرده، حق اعتراض به رای صادره و مراجعه مجدد به کمیسیون پزشکی و درخواست از کارافتادگی را ندارد. بدیهی است در صورت پیشرفت بیماری یا عوارض آن یا بالارفتن سن که منجر به تغییر در وضعیت فرد و کم توانی بیشتر او شود، امکان درخواست مجدد برای ازکارافتادگی با ارائه اسناد و مدارک جدید، در هر زمان وجود دارد.



محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. احمدی می گوید

    نحوه اعتراض کارفرما به نظرات کمیسیون پزشکی چگونه است؟ معمولا بعد از اینکه کارگری از کارافتاده میشود تامین اجتماعی به کارفرما اعلام میکند که لطفا فلان مقدار پول را طبق این اخطاریه بابت از کارافتادگی این فرد پرداخت کن. لطفا در صورت امکان راهنمایی بفرمایید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.