نرم افزارحسابداری صدگان

با اخراج یا استعفا همچنان تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی هستید

0 2,732

حسابداراپ

براساس مصوبه مجلس مقرر شد کارکنان تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی می‌توانند در صورت انتقال به سایر دستگاه‌ها یا بازخریدی، اخراج، استعفاء و استفاده از مرخصی بدون حقوق، بدون محدودیت زمان کماکان مشمول صندوق بازنشستگی خود باشند.

پندار سیستم


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود، جرئیات لایحه دائمی شدن برخی احکام قوانین برنامه‌های پنج‌ساله توسعه را بررسی کردند.

براساس مصوبه مجلس در ماده ۶ این لایحه، مقرر شد به منظور برقراری بیمه تکمیلی بازنشستگی، صندوق‌های بیمه اجتماعی مجازند نسبت به افتتاح حساب‌های انفرادی شخصی جهت بیمه‎شدگان با مشارکت فرد بیمه‌شده اقدام کنند.

بهارستان‌نشینان همچنین در ماده ۷ این لایحه نیز مصوب کردند کارکنان تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی می‌توانند در صورت انتقال به سایر دستگاه‌ها یا بازخریدی، اخراج، استعفاء و استفاده از مرخصی بدون حقوق، بدون محدودیت زمان کماکان مشمول صندوق بازنشستگی خود باشند. در این صورت حق بیمه سهم بیمه‌شده و کارفرما به استثنای افراد منتقل‌شده به‌عهده بیمه‌شده است.

همچنین دولت موظف شد هر ساله اعتبار لازم موضوع تبصره ۲ ماده ۲۸ قانون تأمین اجتماعی مصوب ۳/۴/۱۳۵۴ را در ردیف جداگانه‌ای در قانون بودجه سالانه پیش‌بینی نماید.

طبق مصوبه مجلس از زمان لازم‌الاجراء شدن این قانون در صورتی که دریافتی ایثارگران و فرزندان شهدا مشمول صندوق تأمین اجتماعی و بازنشستگی دیگری شود، در صورت پرداخت کسور سهم بیمه‌شده مربوط به حق بیمه صندوق تأمین اجتماعی توسط این افراد و با تحقق شرایط بازنشستگی آنها در هر صندوق، بازنشستگی در هر صندوق به طور مستقل انجام می‌شود و از مستمری بازنشستگی هر دو صندوق بهره‌مند می‌شوند.

بهارستان‌نشینان همچنین مقرر کردند ایثارگران و فرزندان شهدا برای یکبار از پرداخت مابه‌التفاوت برای ۱۵ سال سنوات بیمه‌ای ناشی از انتقال سوابق بیمه‌ای از یک صندوق بیمه و بازنشستگی به صندوق دیگر بیمه و بازنشستگی که ناشی از تغییر دستگاه استخدامی است، معافند. این مبلغ به‌عنوان مطالبه صندوق منتقلٌ‌الیه از دولت منظور و توسط دولت پرداخت و تسویه می‌شوند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.