نرم افزارحسابداری صدگان

کارفرمایان:هزینه معیشت ۶۳۰هزار تومان ، کارگران:هزینه سبد ماهانه ۳.۲میلیون تومان !

0 687

حسابداراپ

کارفرمایان هزینه معیشت ماهانه خانوار کارگری را ۶۳۰هزار تومان اعلام کردند.


نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: هزینه معیشت هر نفر روزانه پنج‌هزار و ۲۴۵ تومان اعلام شده است که اگر آن را برای چهار نفر در نظر بگیریم این مبلغ ۲۷.۶ درصد حداقل دستمزدی است که انجمن‌های صنفی کارگران برای آنها در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اصغر آهنی‌ها نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار با بیان اینکه هر سال نشست‌های کارشناسی با حضور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارگران و کارفرمایان تشکیل می‌شود، گفت: اکنون نیز ستاد تعیین دستمزد کارگران فعال است.

وی افزود: یکشنبه هفته آینده در کمیته کارشناسی نظرهای کارگران و کارفرمایان جمع‌بندی می شود و این جمع‌بندی به شورای عالی کار ارسال خواهد شد.

آهنی‌ها گفت: سبدی که انجمن‌های صنفی کارگران برای دستمزد آنها تعیین کرده دست‌کم دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است و این سبد تاکنون نهایی نشده است زیرا کارفرمایان نیز در حال تعیین سبد دستمزد برای کارگران هستند.

وی افزود: سبد دستمزد کارفرمایان برای کارگران تاکنون قطعی نشده است و تصمیم گیری‌ها درباره عدد و رقم باید منطقی‌تر باشد.

آهنی‌ها گفت: هزینه معیشت هر نفر روزانه پنج‌هزار و ۲۴۵ تومان اعلام شده است که اگر آن را برای چهار نفر در نظر بگیریم این مبلغ ۲۷.۶ درصد حداقل دستمزدی است که انجمن‌های صنفی کارگران برای آنها در نظر گرفته است.

وی افزود: ۷۰ درصد اقتصاد ایران دولتی است و صنایعی که خصوصی است بین ۱۰ تا ۴۰ درصد سهم نیروی انسانی را شامل می‌شود.

آهنی‌ها گفت: در حالی که صنایعی مانند نفت، گاز و پتروشیمی در اختیار دولت است نباید بر اساس دستمزد کارگران این بخشها میانگین دستمزد تعیین شود زیرا در تصمیم گیری‌ها انحراف ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت باید مسائل و مشکلات کارفرمایان و کارگران را حل کند، افزود: به‌عنوان نمونه یکی از کشورها برای کاشی و سرامیک صادراتی ایران ۱۶۰ درصد تعرفه در نظر گرفته است اما این تعرفه برای کاشی و سرامیک ایتالیا، چین و اسپانیا ۱۵ درصد تعیین شده است.

آهنی‌ها گفت: چرا کسی از دولت درباره افزایش ۱۲درصدی حقوق کارمندان سؤال نمی‌کند؟

تعیین مزد ۹۵ کارگران حوالی ۲۵ اسفند/ هزینه سبد ماهانه خانوار کارگری ۳.۲میلیون تومان است

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اعلام اینکه بر اساس گزارش مرکز آمار سبد هزینه خانواده چهارنفره سه‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان در ماه است، گفت: بر اساس تجربه سالهای گذشته نرخ دستمزد کارگران برای سال ۹۵ حدود ۲۵ اسفند مشخص می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، غلامرضا عباسی با اشاره به نشست شورای عالی کار در هشتم اسفند اضافه کرد: بحث تعیین دستمزد کارگران زمان زیادی است که آغاز شده است و در نهایت باید در صحن علنی شورای عالی کار مطرح شود.

وی در یک گفتگوی تلویزیونی افزود: هفته گذشته نشست شورای عالی کار برگزار شد اما درباره دستمزدها به نتیجه نرسیدیم.

پندار سیستم

وی علت به نتیجه نرسیدن این جلسه را جمع‌آوری نظرات کارفرمایان، کارگران و دولت اعلام کرد.

عباسی با بیان اینکه ریاست شورای‌عالی کار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر اقتصاد نیز در این شورا شرکت می‌کنند.

وی گفت: دولت و کارفرمایان زمانی که تورم بالا بود برای حقوق کارگران تورم را در نظر نمی‌گرفتند و اکنون که تورم کاهش یافته است معیشت کارگران را در نظر نمی‌گیرند.

وی افزود: دستمزد کارگران دست‌کم باید بر اساس معیشت آنها باشد اما اکنون کارگران و بازنشستگان با دشواری زندگی می‌کنند.

وی گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار سبد هزینه خانواده چهارنفره سه‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان در ماه است اما دستمزد کارگران برای سال جاری ۷۱۲هزار تومان تعیین شد.

عباسی افزود: این مبلغ هزینه معیشت یک هفته کارگران را پوشش نمی‌دهد.

وی گفت: اکنون که دیگر تحریمی وجود ندارد و برجام اجرا شده است دولت و کارفرمایان باید نگاه مثبتی به معیشت کارگران داشته باشند.

عباسی افزود: در تعیین دستمزد کارگر برخی تسهیلات از جمله حق مسکن در نظر گرفته نشده است.

وی گفت: کارگران می‌خواهند همه موضوعات به‌ویژه تعیین دستمزد آنها بر اساس ماده ۴۱ قانون کار باشد.

عباسی افزود: کارگران هم از طرف دستمزدها و هم سندها، تعهدها و چکهای سفید امضاءشده تحت فشار هستند.

وی گفت: اگر کارفرمایان بر اساس شرایط اقتصادی تحت فشار هستند نباید همه فشار روی دوش کارگران باشد و کارفرمایان باید به معیشت کارگران توجه کنند.

وی افزود: کارگران از نرخ دستمزدها همیشه ناراضی بوده‌اند.

عباسی با مقایسه شرایط کارمندان و کارگران گفت: کارمندان چک سفیدامضا نمی‌دهند و ۷۰ درصد از آنها قراردادی نیستند.

وی افزود: تقاضای ما برای کارگران ایجاد امنیت شغلی، شغل پایدار و امید است.



تعیین مزد ۹۵ کارگران حوالی ۲۵ اسفند/ هزینه سبد ماهانه خانوار کارگری ۳.۲میلیون تومان است

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اعلام اینکه بر اساس گزارش مرکز آمار سبد هزینه خانواده چهارنفره سه‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان در ماه است، گفت: بر اساس تجربه سالهای گذشته نرخ دستمزد کارگران برای سال ۹۵ حدود ۲۵ اسفند مشخص می‌شود.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.