نرم افزارحسابداری صدگان

ورود شکننده بورس به کانال ۷۸ هزار واحدی

0 601

حسابداراپ

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، روند معاملات بازار سهام حالت متعادل‌تری به خود گرفته و با عرضه سهام از سوی حقوقی‌ها، روند رو به رشد شاخص کل نسبت به گذشته محدودتر شده است.


به گزارش اقتصاد نیوز، بر این اساس امروز در شرایطی که با گذشت یک ساعت و نیم از آغاز بازار، شاخص نزدیک به ۶۰۰ واحد رشد کرده و مصمم به نزدیک شدن به میانه کانال ۷۸ هزار واحدی بود، اما در ادامه معاملات متاثر از عرضه گسترده سهامداران حقوقی در برخی نمادها روند رو به رشد شاخص کُند شد تا در نهایت شاخص در ارتفاع ۷۸ هزار و ۲۲ واحدی توقف کرد.

به گزارش اقتصادنیوز، امروز نماد معاملاتی شرکت‌های ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌، پالايش نفت بندرعباس، پالايش نفت اصفهان، ایران خودرو و گروه مپنا در حالی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل تا سطح ۸۵ واحد گذاشتند که نمادهای معدني‌و صنعتي ‌چادرملو، صنايع پتروشيمي خليج فارس و سرمايه گذاري گروه توسعه ملي با افت قیمتی خود، تا سطح ۴۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل نسبت به سایر نمادها داشتند.

در میان صنایع بورسی نیز که امروز با سبزپوشی اغلب صنایع روبه‌رو شدند، گروه‌های پالایشی، خودرو، فلزات اساسی، فنی و مهندسی و چند گروه دیگر بیشترین میزان رشد شاخص را تجربه کردند.

گروه خودرو که در طول هفته‌های پس از برجام به عنوان لیدر بازار نقش‌آفرینی می‌کرد در غیاب نمادهای شاخص ساز خود مدتی بود که معاملات آن تب و تاب سابق را نداشت، اما از اواخر هفته قبل بار دیگر جنب و جوش به دادوستدهای این گروه برگشته و انتظار می‌رود با بازگشایی نمادهای سایپا، پارس خودرو و زامیاد، شاهد رونق هرچه بیشتر معاملات این صنعت و تسرّی آن به سایر بازار باشیم.

پندار سیستم

روز جاری شاخص این گروه در میان صنایع سبزپوش ۲.۸ درصد رشد کرد و اغلب نمادهای آن با رشد قیمتی روبه‌رو شدند. نمادهای “خودرو”، “خاور” و “خکاوه” نیز در این گروه که در میان نمادهای پربازدید بودند و حجم و ارزش بالایی از معاملات را تجربه کردند با صف خرید میلیونی معاملات را به پایان رساندند.

در گروه خودرو در پی اعلام برگزاری مجمع عادی بطور فوق‌العاده ایران خودرو روز شنبه ۲۲ اسفند و توقف نماد این شرکت بزرگ خودرویی در پایان معاملات سه شنبه آینده، ایران خودرو دیزل نیز زمان برگزاری مجمع عادی بطور فوق العاده برای انتخاب هیات مدیره را دوشنبه ۲۴ اسفندماه تعیین کرد. همچنین در این گروه قائم مقام پارس خودرو به ۷ ابهام سازمان بورس درباره پیش‌بینی سود ۹۵ و افزایش سرمایه پاسخ داده تا نماد این شرکت با اعلام آمار تولید و فروش ۱۱ ماهه ، آماده بازگشایی شود. شرکت پارس خودرو دربرابر زیان ۴۱۸ ریالی هر سهم سال ۹۴، برای سال مالی آینده ۲۵ ریال سود پیش بینی کرد و از اول اسفند تا کنون با توقف نماد مواجه است.

بررسی معاملات بورس تهران روز جاری حاکی از آن است که نماد “خاور” و “ورنا” به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملات را تجربه کرده‌اند. در نماد “خاور” امروز ۱۰۲ میلیون سهم به ارزش ۱۵ میلیارد تومان معامله شد که سهامداران حقیقی مشارکت ۴۳ و ۷۳ درصدی در سمت خرید و فروش این نماد داشتند.

در نماد “ورنا” نیز شاهد معامله ۹۹ میلیون سهم به ارزش ۲۸ میلیارد تومان بودیم که مشارکت ۶۶ و ۷۳ درصدی معامله‌گران حقیقی در این نماد به ثبت رسید.
به هر طریق با دادوستد ۱.۴ میلیارد اوراق بهادار در ۴۳۰۹ دفعه معاملاتی، ارزش معاملات امروز بورس به رقم ۴۳۰ میلیارد تومان رسید.

فرابورس ایران نیز امروز رشد ۸.۸ واحدی و ثبت رقم ۸۳۰.۹ واحدی را برای آیفکس تجربه کرد. با معامله ۴۰۹ میلیون اوراق بهادار در فرابورس، ارزش دادوستدهای آن بالغ بر ۱۵۳ میلیارد تومان شد.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.