نرم افزارحسابداری صدگان

واکنش بورس به نتیجه انتخابات

0 504

حسابداراپ

بورس تهران در معاملات امروز و بعد از اعلام نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان روند نزولی در پیش گرفت و با افزایش عرضه رو به رو شد.


به گزارش ایسنا، بورس تهران بعد از رشد ۵۰۰ واحدی خود در روز گذشته، در معاملات امروز منفی شد و با افت ۴۹۴ واحدی به کار خود پایان داد.

در حالی که انتظار می رفت با مشخص شدن نتیجه انتخابات، بورس تهران واکنش مثبتی به این موضوع از خود نشان دهد، اما امروز بورس تهران با افزایش عرضه ها رو به رو شد و روند نزولی را طی کرد و در کانال ۷۷ هزار و ۷۳۳ واحد قرار گرفت. به این ترتیب عرضه حقوقی ها و شناسایی سود از سوی سهامداران و نیز منفی شدن برخی شرکتهای لیدر بازار موجب روند نزولی بورس تهران شد.

پندار سیستم

معاملات امروز با عرضه گسترده سهم از سوی حقوقی ها رو به رو شد و عرضه صف خرید شرکت تازه وارد پتروشیمی فجر باعث تاثیر گذاشتن روی سایر سهم ها و افزایش عرضه ها شد؛ به طوری که در بازار امروز شرکتهای ایران خودرو، تاپیکو، بانک صادرات، ملی مس، پتروشیمی جم، هلدینگ خلیج فارس، فولاد مبارکه و بانک های پارسیان و ملت بیشترین تاثیر منفی را در شاخص بورس گذاشتند. از سوی دیگر شرکتهای پالایشگاه بندرعباس، پتروشیمی فجر، مخابرات، پالایشگاه اصفهان و پالایشگاه تبریز برای مثبت شدن شاخص بورس تلاش کردند.

بر این اساس شرکت ایران خودرو به عنوان لیدر بازار در معاملات امروز با اعلام بودجه ۱۳۹۵ حسابرسی نشده و پیش‌بینی سود ۵۶ ریالی به ازای هر سهم برای سال آینده مواجه شد که این موضوع افزایش عرضه در این نماد را در پی داشت. همچنین در معاملات امروز شرکتهای پالایشگاه بندرعباس، تولید محور خودرو و شکر شاهرود بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند و در مقابل چادرملو، سیمان فارس نو و کاشی پارس از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

در مجموع بازار امروز بازار متعادل و کم نوسانی بود که در آن بیش از ۱۴۲ میلیون سهم به ارزش ۵۹۱ میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به ۳۳۶ هزار میلیارد تومان رسید.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.