نرم افزارحسابداری صدگان

قانون دریافت حق بیمه از بن کارگری غیر قانونی است

0 699

حسابداراپ

دریافت حق بیمه از بن کارگری در سال جاری پس از گذشت سال ها از تصویب قانون، اجرایی شده است، و این نحو اجرای قانون، کاری غیرقانونی است.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، رضا چینی عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان بیان کرد: تبصره ذیل ماده ۲۴ قانون بهبود کسب و کار، می گوید هیأت وزیران پس از کسب نظر مشورتی شورای گفت وگو، زمان اجرایی کردن هرگونه تغییر سیاستها، مقررات و رویه های اقتصادی را تعیین و اعلام می کند.

وی افزود: با وجود این ماده قانونی، هیچ مشورتی درباره زمان اجرای قانون دریافت حق بیمه از بن کارگری، با تشکل های اقتصادی نشده و هیات وزیران نیز زمانی را تعیین نکرده است اما سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان در سال جاری به دریافت این حق بیمه از واحدهای تولیدی اقدام کرده است.

پندار سیستم

چینی تصریح کرد: این موضوع را در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با استاندار مطرح کرده ایم و ایشان نامه ای به وزیر محترم کار نوشته اند و در انتظار پاسخ هستیم.

وی اضافه کرد: همچنین در مورد دریافت حق بیمه از مشاغل سخت و زیان آور، سازمان تامین اجتماعی استان، از دی ماه ۹۳، مبلغ حق بیمه را علاوه بر ۴ درصد مبلغ بیمه، با محاسبه ۴ درصد جریمه دریافت کرده است؛ در حالی که این موضوع هم طبق ماده ۲۴ باید با نظر مشورتی تشکل ها و نیز تعیین زمان توسط هیات وزیران صورت گیرد.

چینی افزود: این دو موضوع در همایش نشست خانه های صنعت، معدن و تجارت کشور در اهواز با رییس درآمد تامین اجتماعی کل کشور مطرح و درخواست شد که مراحل قانونی آن انجام شود اما متاسفانه هنوز پاسخی از این سازمان دریافت نشده است.

وی تاکید کرد: تشکل ها برای رفع این مسئله، تا حصول نتیجه پیگیری های لازم را انجام خواهند داد.  



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.