- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

دستمزد ۹۵ این هفته اعلام می شود/دریافتی بازنشستگان کشوری ترمیم می شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ترمیم دریافتی بازنشستگان خدمات کشوری بر اساس دستور رییس جمهور خبر داد و گفت: این هفته حداقل دستمزد سال ۹۵ نیز اعلام می شود.


به گزارش خبرنگاراجتماعی نسیم آنلاین، علی ربیعی در جمع خبرنگاران با اشاره به پشت سرگذاشتن روز نخست از هفته احسان و نیکوکاری در حاشیه هم اندیشی مسئولیت اجتماعی بیان کرد: تقارن این دو برنامه خوب است و باید گفت هر چه در جامعه با شرایط جدید پیش می رویم به نظر می رسد که مسئولیت های فردی و اجتماعی و مسئولیت های گروهی و ملی نیاز بیشتری به گسترش دارند.

وی خاطر نشان کرد: امروز بیشتر از هر زمان نیاز داریم تا گروه های اجتماعی و افراد در قبال هم مسئولیت بیشتری داشته باشند و بخشی از این مسئولیت نیز توسط سازمان ها و ارگان ها و شرکت ها باید ایفاء شوند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دو نوع از آلودگی های محیطی و زیست محیطی بیان کرد: هم اکنون نوعی از آلودگی به محیط زیست تحمیل می شود که همه کسانی که در این آلودگی موثرند باید در مسئولیت آن نیز سهم داشته باشند.

ربیعی اظهار کرد: یک نوعی از آلودگی را به آسیب های اجتماعی تعبیر می کنم که افراد در فرصت های برابر اجتماعی قرار نمی گیرند و گروه هایی به دلیل سیاست ها و برنامه های اعمال شده آسیب پذیر می شوند.

وی همچنین افزود: جامعه و شرکت ها در قبال این گروه های آسیب پذیر مسئول هستند و امروز در این هم اندیشی تلاش کردیم تا پیرامون گسترش مسئولیت اجتماعی گفت و گو کنیم و مسئولیت اجتماعی در حال حاضر محقق شده است و نیاز است تا جهت گیری شود و رسالت های اجتماعی محقق شده و شفاف سازی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخشی از سخنانش به قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره کرد و گفت: ما در این قانون به نهادسازی مناسب مسئولیت اجتماعی توجه کردیم و موضوع مدیریت محله را پیش بینی کردیم تا شرکت ها و سازمان ها بتوانند در قبال مدیریت های محلی برای محلات خود مسئولیت اجتماعی را توسعه دهند.

ربیعی تصریح کرد: امروز در این هم اندیشی این بحث را پیش بریم که گسترش مسئولیت اجتماعی را آئین نامه دولت پیش ببریم و دولت تسهل و حمایت کند که افراد و گروه های اجتماعی بتوانند بیشتر مسئولیت های اجتماعی خود را در جامعه ایفاء کنند.

وی همچنین در خصوص رسانه ها و نقشی که می توانند در توسعه مسئولیت های اجتماعی ایفاء کنند نیز عنوان کرد: از آنجاکه سازمان صدا و سیما و رسانه ها بخشی از گروه های اثر گذار جامعه هستند به عنوان یک کنشگر اجتماعی و نه یک وزیر معتقدم که در شرایط کنونی جامعه امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیاز داریم تا مسئولیت های خود را بشناسیم و آنها را گسترش دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه افزود: شرایطی که در جامعه امروز داریم اگر بدون احساس مسئولیت طی شود روزهای خوبی را نخواهیم داشت، مانیاز به توسعه و پیشرفت داریم و نیازمند برنامه های رشد هستیم و در قبال همه اینها برنامه های مسئولانه است که این برنامه ها را به جلو سوق می دهد و به نحوی پیش خواهیم رفت که کسی لطمه از اجرای برنامه های توسعه نبیند.

ربیعی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما که خبری خوش را برای اقشار کم درآمد جویا شد، اظهار کرد: خبر خوش نه چرا که وظیفه خود را انجام می دهیم و در این هفته پیش رو سبد حمایتی برای اقشار کم درآمد توزیع می شود.

وی گفت: این سبد میان ۱۱ میلیون نفر که تحت پوشش هستند توزیع می شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین از ترمیم دریافتی بازنشستگان صندوق خدمات کشوری خبر داد و افزود: این ترمیم مطابق دستوری که رییس جمهور یکماه قبل صادر کرده بود صورت می گیرد و در حال بررسی هستیم تا صندوق ها بتوانند این مهم را پیاده کنند و امیدواریم بتوانیم تا پایان اسفند این موضوع را اجرایی کنیم و در سطوح پایین البته این موضوع صورت می گیرد و این هفته میزان حداقل دستمرد سال ۹۵ را نیز اعلام می کنیم.