نرم افزارحسابداری صدگان

در آخرین هفته سال چه اتفاقی در بازار سهام خواهد افتاد؟

0 656

حسابداراپ

 به نظر می‌رسد در هفته آخر سال به غیر از روز شنبه، روند معاملات به سمت افزایش تقاضا برود که این مسئله باعث می‌شود بازار سهام وضعیت بهتری پیدا کند.

 

احسان رضا‌پور اظهار کرد: در هفته گذشته قیمت جهانی نفت و فلزات مقداری افزایش پیدا کرد این اتفاق باعث شد نگاه‌ها به آینده مثبت‌تر شود و وضعیت انبارها مقداری بهبود پیدا کند. همین مسئله باعث شد برخی از سهم‌ها که به دلایل دیگری رشد کرده بودند و گرایش بیشتری به سهم‌هایی که تابع کالاها بودند و از رشد بازار جا مانده بودند توجه بیشتری کند.

او افزود: در هفته‌های اخیر شاهد افزایش عرضه اولیه در بازار سهام بودیم که این اتفاق خوبی است. به همین دلیل شرکت‌های فلزی، سنگ‌آهنی‌ و پالایشگاهی‌ مورد اقبال بازار قرار گرفتند اما در حال حاضر موضوعی که مد نظر است وجود برخی نمادها در بازار است که در حال حاضر سرمایه‌گذاران منتظر بازگشایی این نمادها هستند؛ زیرا منابع آنها در این نمادها قفل شده‌است.

پندار سیستم

رضاپور خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آتی این نمادها بازگشایی ‌شوند. البته اطلاعات جدیدی در مورد فروش شرکت‌های زیر مجموعه سایپا به بازار منعکس شده و در صورت قطعی شدن آن و رسیدن گزارش‌های حسابرسی شده سایر شرکت‌هایی که نماد آنها متوقف است این انتظار در تمام فعالان بازار به وجود آورده که هر چه زودتر نمادها به گردونه معاملات بازار برگردانند تا سهامداران ریسک نقد شوندگی سهمشان کاهش پیدا کند. این اقدام می‌تواند در روند معاملات کل بازار تاثیر مثبتی بگذارد.

این فعال بازار سرمایه تصریح کرد: اولین روز کاری این هفته (شنبه) آخرین فرصت فروش سهام برای سهامداران است که بتوانند پول نقد دریافت کنند، تجربه نشان می‌دهد در این روزها حجم فروش در بازار بیشتر ‌شود اما بعد از آن به دلیل آنکه در صورت فروش نمی‌توانند مبالغ خود را دریافت کنند معمولا کاهش شدید عرضه در بازار رخ می‌دهد و بیشتر شاهد تقاضا در بازار هستیم که این باعث می‌شود وضعیت بازار وضعیت مثبت‌تری باشد.

او در ادامه بیان کرد: به نظر می‌رسد هفته آخر سال به غیر از روز شنبه که احتمالا روز پر عرضه‌ای باشد، روند معاملات به سمت تقاضا برود این وضعیت در هفته اول فروردین ماه نیز ادامه‌دار خواهد بود. خوش‌بینی‌هایی که در فضای سیاسی و اقتصادی به وجود آمده و احتمالا با جهت‌گیری رسمی‌تر مسوولان نظام در سخنگرانی‌های اول سال انتظار کلی بر آن است که سال آینده نسبت به سال ۹۴ از وضعیت بهتری برخوردار باشد. این خوش‌بینی‌ها در معاملات سال آینده بسیار تاثیرگذار است.

منبع:اقتصادنیوز



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.