نرم افزارحسابداری صدگان

درج صحیح عناوین شغلی در صورت مزد و حقوق بیمه شدگان از سال آینده الزامی است

0 8,590

حسابداراپ

معاون فنی ودرآمد سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: به موجب ماده ۲ آئین نامه طرز تنظیم صورت مزد و حقوق، درج صحیح کد شغل و عناوین شغلی در لیست حقوق و مزایای بیمه شدگان از یکم فرودین سال آینده الزامی است.


به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، محمد حسن زدا با اعلام این مطلب گفت: تمامی واحدهای اجرایی از سال ۹۵ از دریافت لیست های حق بیمه که فاقد شغل و یا دارای مغایرت در عنوان یا کد شغلی با جدول مشاغل سازمان هستند، خودداری می کنند.
وی افزود: سامانه دریافت لیست حقوق و مزایای بیمه شدگان در دو شیوه حضوری و اینترنتی اصلاح شده است.
زدا تصریح کرد: کارفرمایان و نمایندگان قانونی آنها در هنگام تنظیم صورت مزد و حقوق کارکنان با تکمیل تمامی بخش های لیست بخصوص درج صحیح عنوان شغلی طبق جدول مشاغل اقدام کنند.
وی اظهار داشت: برای اطلاع از آخرین وضعیت نگارش مذکور از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان تامین اجتماعی به نشانی www.tamin. ir به صفحه دریافت لیست و برگ پرداخت حق بیمه/ لیست حق بیمه/ گزینه” جدول مشاغل سازمان” مراجعه و جدول مربوطه را دریافت کنند.
زدا ادامه داد: کارفرمایان در صورت عدم مشاهده شغل درخواستی در جدول مشاغل سازمان تامین اجتماعی می بایست درخواست کد عنوان شغلی مدنظر خود را به شعبه محل بیمه پردازی ارائه تا سایر مراحل آن مطابق ضوابط مربوطه انجام شود.
معاون فنی ودرآمد سازمان تامین اجتماعی با اشاره به زمانبر بودن فرایند اصلاح و در صورت لزوم تخصیص کد شغلی جدید توصیه کرد که کارفرمایان قبل از روزهای پایانی اسفندماه نسبت به ارسال لیست حق بیمه و اطمینان از صحت اطلاعات مذکور اقدام کنند.


الزام کارفرمایان به درج عنوان شغلی در لیست مزد و حقوق ارسالی کارگران به تامین اجتماعی

مدیر کل تأمین اجتماعی استان قم گفت: از ابتدای سال ۹۵ کارفرمایان باید عنوان شغلی کارگران را در لیست مزد و حقوق ارسالی به شعب تامین اجتماعی درج نمایند.

پندار سیستم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تأمین اجتماعی قم،سید مجتبی موسوی با اعلام این خبر افزود:تمام شعب تامین اجتماعی قم از تاریخ اول فروردین ۱۳۹۵ مکلفند از دریافت لیست هایی که فاقد شغل و یا دارای مغایرت در عنوان و کد شغلی با جدول مشاغل سازمان می باشند خودداری کنند.
وی تصریح کرد:کلیه کارفرمایان و نمایندگان قانونی آنها باید در هنگام تنظیم صورت مزد و حقوق کارکنان،تمام آیتم های لیست بویژه عنوان شغلی کارگران را وفق نگارش«جدول مشاغل» تکمیل کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی قم خاطرنشان کرد:کارفرمایان می توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت نگارش جدول مشاغل به پایگاه اینترنتی این اداره کل به نشانی www.qom.tamin.ir  بخش خدمات آنلاین،لینک ارسال لیست،گزینه«جدول مشاغل» مراجعه نمایند.
وی در پاسخ به سئوالی درباره احتمال عدم مشاهده شغل درخواستی در جدول مشاغل سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد:کارفرمایان در صورت عدم مشاهده شغل درخواستی در جدول مشاغل سازمان،می بایست درخواست کد عنوان شغلی مدّنظر خود را به شعبه محل بیمه پردازی ارائه کنند تا سایر مراحل آن مطابق ضوابط مربوطه توسط واحد اجرائی ذیربط انجام گردد.

پیرو دستوراداری شماره ۱۱۵۷۰/۹۴/۱۰۰۰ مورخ ۰۳/۱۱/۹۴ (موضوع الزام کارفرمایان به درج عنوان شغلی بیمه شدگان در صورت مزد و حقوق) به آگاهی می‌رساند با توجه به اهمیت ثبت صحیح اطلاعات شغل در زمان بهره‌برداری از سوابق حق بیمه، مقرر است سامانه‌های دریافت لیست حقوق و مزایای بیمه شدگان کارگاهها (اعم از حضوری و اینترنتی) اصلاح و از تاریخ ۰۱/۰۱/۹۵ در صورت ناقص بودن اطلاعات شغل بیمه شدگان مندرج در لیست، امکان دریافت لیست کارگاه مقدور نخواهد بود، با توجه به مراتب فوق لازمست به شرح ذیل بررسی و اقدام مقتضی معمول گردد:

کارفرمایان محترم لازمست به موارد زیر دقت  و توجه ویژه داشته باشند:

۱- ستون مربوط به عنوان شغل بیمه شدگان میبایست تکمیل شود.

۲- اطلاعات عنوان شغل میبایست دقیقا مشابه عناوین شغلی مندرج در پایگاه مشاغل سازمان تامین اجتماعی باشد.
۳-
ستون مربوط به کد شغل بیمه شده میبایست تکمیل شود.(در خصوص لیستهای اینترنتی و دیسکتی)
۴-
کد شغل میبایست در پایگاه مشاغل سازمان تامین اجتماعی وجود داشته باشد. (لیستهای اینترنتی و دیسکتی)
ضمناً آندسته از کارفرمایانی که از نرم افزارهایی غیر از نرم افزار ارسال لیست حق بیمه سازمان جهت اعلام صورت مزد و حقوق کارکنان خود استفاده مینمایند، میبایست به منظور” ثبت عنوان و کد شغلی” بیمه شدگان از جدول مشاغل سازمان در لیستهای ارسالی استفاده نمایند.(فایل حاوی آخرین نسخه جدول مشاغل از شعبه مربوطه و یا سایت سازمان تامین اجتماعی قابل دریافت می‌باشد)
 
با توجه به زمانبر بودن فرآیند اصلاح نواقص و در صورت لزوم تخصیص کد شغلی جدید، توصیه می‌گردد کارفرمایان قبل از روزهای پایانی ماه نسبت به ارسال لیست حق بیمه و اطمینان از صحت اطلاعات مذکور اقدام نمایند.

لینک دریافت جدول مشاغل



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.