نرم افزارحسابداری صدگان

تصویب رشد ۲۵ درصد درآمدهای مالیاتی در تلفیق/ مالیات سیگار ۲۹ درصد رشد دارد

1 655

حسابداراپ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در نشست کمیسیون تلفیق بعد از بررسی درآمد ۱۰۱ هزار میلیارد تومانی لایحه بودجه، رشد ۲۵ درصدی این درآمدها نسبت به عملکرد سال جاری تصویب شد.


اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد نشست کمیسیون تلفیق مجلس برای بررسی لایحه بودجه ۹۵ کل کشور گفت: روز گذشته در کمیسیون تلفیق منابع و درآمدهای لایحه بودجه با حضور رئیس سازمان امور مالیاتی، نمایندگان دولت و سازمان مدیریت مورد بررسی قرار گرفت و پرسش‌ها و ابهامات نمایندگان مجلس در مورد منابع درآمدی و مالیاتی پاسخ داده شد.

وی گفت: کل مالیات پیش‌بینی شده در لایحه بودجه ۹۵ رقم ۱۰۱ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که نسبت به عملکرد درآمد مالیاتی در سال جاری از رشد ۲۵ درصد برخوردار است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: البته رشد بخش‌های مختلف درآمد مالیاتی متفاوت است، مثلاً رشد درآمد مالیاتی اشخاص حقوقی غیر دولتی ۲۱ درصد و رشد علی‌الحساب اشخاص حقوقی دولتی ۲۱ درصد، رشد مالیات مشاغل ، حقوق و دستمزد ۱۶ درصد، رشد بقیه بخش‌های مالیاتی ۲۳ درصد، مالیات فروش سیگار ۲۹ درصد و مالیات نقل و انتقال اتومبیل ۳۰ درصد و در مجموع درآمد مالیاتی ۲۵ درصد رشد خواهد داشت.

پندار سیستم

وی افزود: در بخش درآمدهای نفتی نیز تمرکز و بررسی شد و ۷۳ هزار میلیارد تومان درآمد فروش نفت، ماشین آلات و اراضی در لایحه بودجه در نظر گرفته شده که نسبت به عملکرد سال جاری در این بخش از رشد ۱۳ درصدی برخوردار خواهد بود.

نماینده مسجد سلیمان خاطرنشان کرد: در بخش واگذاری دارایی مالی ۴۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که در سال جاری این رقم ۲۶ هزار میلیارد تومان بود، بنابراین برای سال آینده بخش واگذاری دارایی مالی از رشد ۷۳ درصد برخوردار خواهد شد.

وی گفت: در بخش واگذاری دارایی اسناد خزانه، اوراق مشارکت و واگذاری سهام و شرکت‌های دولتی در نظر گرفته شده است.

کل درآمدهای عمومی دولت در لایحه بودجه ۲۶۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته که ۳ بخش درآمدهای عمومی، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالیات‌ها را شامل می‌شود. از محل فروش درآمدهای نفت نیز ۷۳ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.



محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. رضا می گوید

    با حذف ماده ۱۰۴ ق م م کاهش شدید درامد مالیاتی در سال ۱۳۹۵
    نسبت به سال ۱۳۹۴خواهیم داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.