نرم افزارحسابداری صدگان

تردید در صورت مالی بانکها نکنید

0 676

حسابداراپ

سکاندار بانک مرکزی با اعلام اینکه رتبه‌بندی بانک‌ها در حال انجام است، گفته است: در اعتبار صورت‌های مالی بانک‌های ایرانی تردیدی وجود ندارد.


حسن روحانی رئیس جمهور اخیرا بر ضرورت رتبه بندی بانکها تاکید کرده بود و حالا باید دید بانک مرکزی چه زمانی و به چه صورتی و سازوکاری رتبه بانکها را مشخص و اعلام می کند.

پندار سیستم

رتبه بندی بانکها هم اقدامی است که به تدریج آغاز خواهد شد و ما در بانک مرکزی مصصم هستیم تا استانداردهای روز را در نظام بانکی خود به تدریج اجرا کنیم. ولی اله سیف در گفتگو با  ایلنا در پاسخ به این پرسش که بانک‌های ایرانی برای همکاری با بانک‌های اروپایی نیازمند رتبه‌بندی هستند، چه اقداماتی در خصوص رتبه‌بندی بانکها انجام داده‌اید؟ ، اظهار داشت: بانک‌های ما خوشبختانه عملکرد گذشته‌شان عملکرد قابل اتکایی است و به هیچ وجه بانک‌های بین‌المللی در برقراری روابط با بانک‌های ایران از بعد اعتبار و استحکام صورت‌های مالی بانکهای ایرانی، ابهام یا تردیدی ندارند .

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: به خصوص با تصمیم اخیری که در بانک مرکزی گرفته شد و به کلیه بانک‌ها نیز ابلاغ شد بانک‌ها صورت‌های مالی سال جاری‌شان را در حقیقت بر اساس استانداردهای “آی اف ار اس” تنظیم می کنند  و به نظر می‌رسد که موضوع شفافیت را بیش از گذشته رعایت کنند. سیف خاطر نشان کرد: رتبه بندی بانکها هم اقدامی است که به تدریج آغاز خواهد شد و ما در بانک مرکزی مصصم هستیم تا استانداردهای روز را در نظام بانکی خود به تدریج اجرا کنیم.

منبع:تابناک



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.