نرم افزارحسابداری صدگان

انتقاد از دریافت مالیات از تولید کنندگان/پیشنهاد دریافت عوارض به هنگام واردات کالا

0 507

حسابداراپ

پیشنهاد ما به دولت این است تا به هنگام واردات کالا مبلغ تعیین شده ثابتی بابت مالیات وارزش افزوده و دیگر عوارض اخذ شود و فعالان اقتصادی از شمول دریافت مالیات در مراحل بعدی معاف شوند.


به گزارش خبرنگار گروه اقتصادخبرگزاری میزان، بهمن قاسمی عضو انجمن فولاد ایران ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اخذ مالیات و بیمه گفت: پیشنهاد ما به دولت این است که مبالغی ثابت برای مالیات تعیین کند تا به ازای هر کارگر یک رقم ثابت مالیات اخذ شود چرا که این کار باعث دلگرمی کارفرما و نیز مانع از فرار مالیاتی شرکت ها می شود.

وی افزود: بهتر است مسئولان مبلغ تعیین شده ثابتی بابت مالیات و ارزش افزوده و یا دیگر عوارض به هنگام ورود کالا اخذ کنند و فعالان اقتصادی را از شمول دریافت در مراحل بعد معاف نمایند.

به گفته عضو انجمن فولاد با تعیین یک رقم و پایه ثابت مالیاتی برای هر کالا هنگام واردات موضوع مالیات، مالیات بر درآمد، مالیات بر ارزش افزوده نهایی می شود چرا که دریافت مالیات از تولید کننده و عرضه کننده در چند مرحله موجب بروز فساد می شود.

وی ادامه داد: با این روش شاهد انسجام در پرداخت مالیات، افزایش درآمد دولت، جلوگیری از فرار مالیاتی خواهیم بود ضمن اینکه مانع از تضییع حقوق پرداخت کنندگان واقعی مالیات می شود.

قاسمی با اشاره به دریافت تعرفه واردات گفت: دراین شرایط حساس اعمال تعرفه در کوتاه ترین زمان ممکن می تواند به عنوان عاملی برای رونق اقتصاد عمل نماید.

پندار سیستم

وی تصریح کرد: متأسفانه تعلل و طولانی بودن اعمال تعرفه موجب می شود بسیاری از سرمایه گذاری ها از بین برود و عملا بی تأثیر می ماند چرا که دغدغه اغلب دست اندر کاران محاسبه سود و زیان تعرفه است.

قاسمی با انتقاد از پرداخت یارانه گفت: اختصاص یارانه هیچ گاه به معنای حمایت قشر ضعیف نبوده است.

وی ادامه داد: هیچ کالای جز دارو بدون حداقل ۲۵ درصد مالیات نباید مبادله شود و دولت از این غرامت برای نیازمندان واقعی باید حمایت کند.

قاسمی به این نکته نیز اشاره کرد که حذف یارانه ها باید به طور کامل و بر اساس نرخ تورم و نرخ ارز صورت گیرد و با حذف یارانه ها می توان کمک بیشتری به قشر ضعیف جامعه کرد.

عضو انجمن فولاد در ادامه صحبت های خود از تعرفه پایین واردات نیز انتقاد کرد و گفت: متاسفانه این پایین بودن تعرفه واردات به ضرر تولید کنندگان منجر می شود.

وی در ادامه صحبت های خود از دریافت مالیات نیز از تولید کنندگان انتقاد کردو گفت: متاسفانه فشار مالیاتی منجر به تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی شده است این درحالی است که فراریان مالیات میلیاردها ثروت دولت و ملت را به تاراج می برند و دولت باید به این مسئله توجه کند.

قاسمی تصریح کرد: حتی قانون جدید مالیاتی نیز نتوانسته در برخورد با فراریان مالیات مثبت عمل کند و به آنها نزدیک شود در حالی که سفره های مردم و تولید کنندگان زیر بار فشار دریافت مالیات هر روز کوچکتر می شود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.