نرم افزارحسابداری صدگان

احتمال ارائه تنخواه به دولت برای سال ۹۵

0 673

حسابداراپ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از احتمال ارائه تنخواه به دولت برای اداره کشور در سه ماه ابتدایی سال ۹۵ خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر غلامرضا مصباحی مقدم گفت: رئیس مجلس و تعدادی از نمایندگان تذکر دادند که دولت لایحه چند دوازدهم بودجه را ارائه دهند تا مجلس در فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده زمان لازم را برای بررسی لایحه بودجه را داشته باشد.

نماینده مردم  تهران در مجلس ادامه داد: یک راه دیگر که به نظر می رسد دولت متمایل به آن است، این است که مجلس بودجه را دربست تصویب کند. این کار اصلا به مصلحت نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه ما برای تصویب بودجه ۹۵ نیازمند برنامه هستیم گفت:  برنامه ششم دیر به مجلس ارائه شد و مجلس فرصت لازم برای بررسی آن را ندارد. علاوه بر این چیزی که تحت عنوان برنامه به مجلس داده شد، تنها احکامی برای اجرای برنامه است. نیاز داریم که دولت یکسال اجرای برنامه پنجم را تمدید کند تا بودجه ۹۵ در قالب برنامه پنجم بررسی شود.

پندار سیستم

وی با بیان اینکه مجلس نمی تواند برای ارائه بودجه چند دوازدهم طرح بدهد. چون بودجه بدون پیشنهاد دولت، امکان بررسی نداردگفت: اگر دولت لایحه بودجه را به صورت  چنددوازدهم ندهد، ممکن است مجلس تحت عنوان تن خواه مطابق با عملکرد بودجه دو ماه آخر سال، بودجه ای را در اختیار دولت قرار دهد.

به گزارش مهر، نوبخت سخنگوی دولت نیز در نشست خبری هفتگی خود در مورد سرنوشت لایحه بودجه ۹۵ گفت: با عنایت به اینکه تعدادی از اعضای کمیسیون تلفیق در این انتخابات موفق به کسب رای مردم نشدند و در مجلس دهم حضور ندارند،  با احساس مسئولیت در کمیسیون تلفیق حاضر شدند و بحث بودجه ۹۵ را ادامه دادند و با اکثریت چشمگیر، کلیات لایحه بودجه ۹۵ به تصویب رسید.

نوبخت افزود:معتقدم احساس مسئولیت نمایندگان مردم فارغ از نتایج انتخابات آن‌چنان است که وقفه‌ای در کار حاصل نشود. اگر بتوانیم بودجه را به وقت تصویب کنیم، افزایش حقوق بازنشستگان و کارکنان از اوایل فروردین اجرایی می‌شود و پیام ثبات به بخش‌های غیردولتی نیز داده خواهد شد.

بر اساس اظهارات رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به نظر نمی رسد دولت اراده ای برای ارائه بودجه چند دوازدهم داشته باشد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.