نرم افزارحسابداری صدگان

آن رویِ ماجرای لغو کد رهگیری/ تخفیف ۷.۳ میلیون تومانی به کانون سردفتران برای ثبت معامله

1 743

حسابداراپ

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر اینکه از شنیدن خبر لغو کد رهگیری شوکه شدم گفت: در حالی که باید برای ثبت یک معامله از کانون سردفتران ۷.۵ میلیون دریافت می‌شد تنها از هر طرف فقط ۶۲ هزار ۵۰۰ تومان دریافت شده است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حسام عقبایی در نشست خبری اظهار کرد: شب ۲۱ بهمن امسال زیرنویس شبکه شش سیما خبری را با مضمون لغو صدور کد رهگیری برای معامله مسکن منتشر کرد از دیدن این خبر شوکه شدم و در تماس با مسئولان صدا و سیما اعلام کردم که این خبر صحت ندارد و داستان دیگری پشت این قضیه است.

وی با تاکید بر اینکه اظهارات رئیس کانون سردفتران در رابطه با لغو کد رهگیری صحت ندارد یادآور شد: ۲۳ بهمن‌ماه امسال دیوان عدالت اداری در اظهار نظری اعلام کرد که الزام متعاملین نسبت به استعلام از سازمان امور مالیاتی لغو شده و این مسئله هیچ ارتباطی به کد رهگیری مشاوران املاک ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مصوبه دیوان عدالت اداری مربوطه به ابطال بند ۵ و ۶ مصوبه هیئت وزیران سال ۸۷ است و ارتباطی به لغو کد رهگیری توسط مشاوران املاکت ندارد، تاکید کرد: در صورتی که دیوان عدالت اداری حتی کد رهگیری را لغو کند باتوجه به اینکه مشاوران املاک زیرمجموعه دولت نیستند بر اساس قانون امور صنفی می‌توانند اعضای خود را ملزم به دریافت کد رهگیری کنند.

پندار سیستم

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه پس به چه دلیل طی ۱۰ روز اخیر کانون سردفتران بر لغو الزام کد رهگیری بیان کرد: احساس می‌کنم هر نهادی که به انتخابات صنفی خودش نزدیک می‌شود بدشان نمی‌آید موج خبری به راه بیندازند. انتخابات سردفتران نیز اسفندماه امسال برگزار می‌شود و احتمالا خواسته‌اند موج خبری به راه بیندازند.

عقبایی با بیان اینکه ۱۴ بهمن امسال رئیس کانون سردفتران با بنده تماس گرفت و گفت برای یک ملک کد رهگیری می‌خواهد، یادآور شد: رئیس کانون سردفتران به بنده گفت مشاور املاکی را سراغ دارید که قرارداد یک میلیارد خرده‌ای را تنظیم کند و از ما حق‌الزحمه نگیرد، به یکی از مشاوران املاک گفتم که این کار را انجام دهد. کمیسیون دریافتی از هر طرف نیز ۶۲ هزار و ۵۰۰ برای یک معامله چند میلیاردی بوده است.

وی ادامه داد: اما در رسانه‌ها مطرح کردند که بابت این معامله از آنها ۷ و نیم میلیون تومان گرفته شده است اینها چیزهای قشنگی نیست که در کشور روی می‌دهد.

عقبایی تاکید کرد: اگر اینها می‌گویند کد رهگیری لغو شده پس چرا آمدند برای یک معامله کد رهگیری گرفتند؟ وقتی مسئولی مصاحبه می‌کند و می‌گوید کد رهگیری لغو شده و نیازی نیست که این کد را دریافت کنند چرا کانون سردفتران برای خرید ملک جهت خرید ملک دنبال کد رهگیری است.

وی با بیان اینکه احساس می‌کنم بعضی افراد به دنبال ایجاد موج خبری هستند یادآور شد: صحبت‌ها نباید در راستای خبرسازی باشد بلکه باید واقعیت‌‌هایی باشد که مردم را دچار مشکل نکند.



محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. mehdi می گوید

    خوبه پس برای معامله میلیاردی ۶۲۵۰۰ تومان گرفته اند ولی برای معامله میلیونی ما خدا تومن پول میگیرند دلمون خوشه مملکت اسلامی داریم و خود را از منتظران ظهورحضرت میدانیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.