نرم افزارحسابداری صدگان

چطور رئیس خود را تحت تاثیر قرار دهیم؟

0 788

حسابداراپ

برای موفقیت در کار، باید ثابت کنید که می‌توانید کارتان را خوب انجام دهید بنابراین یاد گرفتن اینکه چگونه، از راه درست و حرفه‌ای رئیس‌تان را تحت‌ تاثیر قرار دهید می‌تواند شما را در مسیرهای موفقیت بیشتر قرار دهد.


به‌ گزارش چیت‌شیت، تحت تاثیر قرار دادن و جذب کردن رئیس‌مان اصلا هم چیز بدی نیست، اما اگر بخواهید از نردبان موفقیت کاری بالا بروید و سریع پیشرفت کنید، باید از راه درست و حرفه‌ای و نه از راه خودشیرینی از خود احساس خوبی در دل رئیس‌تان ایجاد کنید. همچنین فراموش نکنید رئیس‌تان این قدرت را دارد که شما را برای پروژه‌های کاری مهم انتخاب کند یا به وضعیت کاری شما نمرات منفی یا مثبت بدهد.

اولین احساس رئیس‌تان به شما قطعا در اولین برخورد شکل گرفته است اما هیچوقت برای تحت تاثیر قرار دادن رئیس‌تان دیر نیست. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که تحت تاثیر قرار دادن رئیس‌ یا مدیرتان با چاپلوسی و تعریف و تمجیدهای ریاکارانه تفاوت دارد. اصرار به این رفتارها حتی ممکن است باعث شود از چشم همکارانتان بیافتید یا آنها را هم خسته کنید؛ اینگونه رفتارها حتی ممکن است اعتماد آنها را از شما سلب کند.

دولا راست شدن بیش از حد علاوه‌بر اینکه مدیرتان را هم معذب می‌کند باعث می‌شود تا فردی نومید به نظر برسید. بنابراین لازم نیست چاپلوسی را ابزار کار کنید تا محبوب رئیس‌تان شوید بلکه راه‌های دیگری هم هست که بتوانید با آن خود را در دل رئیس یا مدیرتان جا کنید که در ادامه به چهار نمونه از آنها اشاره می‌کنیم.

پندار سیستم

حرفه و وظایف خود را بهتر بشناسید
اگر می‌خواهید احساس خوبی از خود به جای بگذارید، بهترین کار این است که تحقیقات خود را افزایش دهید. صدها نفر دیگر هم هستند که مهارت‌ها و توانایی‌های شما را دارند و ممکن است بتوانند همین کار شما را به خوبی انجام دهند. اما اگر در رشته خود اطلاعات کافی داشته باشید، می‌توانید راه خود را از آنها جدا کنید. بنابراین، به دانسته‌های خود متکی نمانید و به اخبار توجه بیشتری داشته باشید. از خواندن مجلات و مقالاتی که اطلاعات جدیدی از رشته کاری شما منتشر می‌کنند غافل نشوید همچنین تلاش کنید با افراد هم صنف و هم رشته خود ارتباط بیشتری برقرار کنید و درباره مطالعات و تحقیقات جدید اطلاع کسب کنید. در نهایت، در صورت امکان تحقیقات و مطالعات خود را یک گام جلوتر ببرید و ببینید اطلاعات جدید چگونه می‌تواند به کمپانی یا اداره‌ای که برای آن کار می‌کنید، کمک کند. مراجعه به وب‌گاه‌هایی مانند sciencedaily.com منبع خوبی برای کسب این اطلاعات و تحقیقات محسوب می‌شود.

وقت بیشتری برای کار بگذارید
اگر کارمند پاره‌وقت هستید شاید بد نباشد به زمان آمدن سر کار و رفتن به منزل توجه کنید؛ شاید بتوانید پیشنهاد کنید که زمان بیشتری سر کار بمانید و کار کنید. همچنین اگر کارمند تمام وقت هستید، از شما انتظار می‌رود تا زمان اتمام کار در دفتر بمانید. البته لزومی ندارد مانند بقیه تا دیر وقت بمانید اما بهتر است به جای آنکه هر روز سر ساعت ۵ بدو بدو محل کار را ترک کنید، هر از گاهی کمی دیرتر کار خود را تعطیل کرده و به پروژه‌های مهم خود بپردازید. البته بازهم تاکید می‌کنیم نیازی به خودنمایی و فداکاری بیش از حد نیست اما فراموش نکنید هیچ مدیری از داشتن کارمندی که مدام نگاهش به ساعت است تا وسایل خود را جمع کند و به خانه برود، احساس رضایت نمی‌کند.

همچنین اگر مدیرتان از شما خواست کمی بیشتر بمانید تا به او کمک کنید بدون غر زدن و اعتراض قبول کنید. اشتیاق شما به تلاش و کمک بهترین و مطمئن‌ترین راه برای تحت‌تاثیر قراردادن مدیرتان است.

احترام بگذارید و حرفه‌ای باشید
به طور حتم اگر دائما دیر سر کار حاضر شوید، جلسات مهم کاری را از دست بدهید یا با همکارانتان بی ادبانه صحبت کنید، قطعا رئیس‌تان را تحت تاثیر قرار نمی‌دهید. به همان اندازه که دوری از بی‌ادبی مهم است، تلاش برای مودب بودن و داشتن رفتاری حرفه‌ای کمک می‌کند تا تاثیر قابل توجهی ایجاد کنید. شما می‌توانید این ادب را در نحوه صحبت کردن با رئیس خود نشان دهید. همچنین این ادب را می‌توانید با جدی گرفتن کار و جلسات کاری، آماده بودن و رفتار مودبانه با ارباب رجوع نشان دهید. اگر رئیس‌تان را دوست ندارید یا با او مشکل دارید با خاطر نشان کردن این نکته که شما کارمند هستید، سعی کنید با او با احترام رفتار کنید.

با همکارانتان راه بیایید
شاید شما باهوش‌ترین فرد تیم خود باشید یا شاید همیشه کارهای خود را سریع تر از دیگران تمام کنید اما فراموش نکنید مدیر یا رئیس‌تان حواسش به شایعات، غر زدن‌ها و کلا نادیده گرفتن همکارانتان ازسوی شما هست. بنابراین بسیار مهم است که با همکارانتان رفتار اجتماعی داشته باشید. الزاما نیازی نیست که بهترین دوست آنها باشید اما کافی است با آنها همراهی کنید و راه بیایید و در موارد لزوم با آنها همکاری کنید. همچنین اگر برای کمک به همکارانتان پیشنهاد دهید حتما مدیرتان از آن استقبال می‌کند. یک رهبر واقعی کسی است که تلاش می‌کند با دیگران همراهی کند. همچنین تلاش کنید که از شایعات محل کار دوری کنید چراکه همراهی با این افراد باعث می‌شود تا شما هم فردی نابالغ و ناپخته به نظر برسید. این کار همچنین وقت با ارزش اداره شما را نیز هدر می‌دهد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.