نرم افزارحسابداری صدگان

مبلغ حداقل دستمزدسال۹۵ کارگران تصویب شد

3 1,543

حسابداراپ

برطبق مصوبه بامداد روز چهارشنبه جلسه شورای عالی کارحداقل دستمزد سال ۹۵ کارگران ۱۴درصد افزایش یافت.


برطبق مصوبه بامداد روز چهارشنبه جلسه شورای عالی کارحداقل دستمزد سال ۹۵ کارگران ۱۴درصد افزایش یافت که با احتساب پایه سنوانی، مزایای مسکن، بن اقلام مصرفی وحق اولاد به ازای دو فرزند، دریافتی کارگران درسال آینده تا مبلغ یک میلیون و۱۳۴ هزار و۵۹۹ تومان افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، حداقل مزد درسال ۹۵ روزانه ۲۷۰۷۲۲ ریال تعیین شد بطوریکه از ابتدای سال ۹۵ رقم حقوق کارگران ازمبلغ ۷ میلیون و۱۲۴هزار و۲۵۰ ریال در سال ۹۴ به رقم ۸ میلیون و۱۲۱ هزارو۶۶۰ ریال در سال ۹۵ افزایش می یابد.

با اعمال افزایش این بند مزد شغل کارگران مشمول طرح های طبقه بندی مشاغل مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز مزد ثابت سایر کارگران نباید از مبلغ روزانه ۲۷۰۷۲۲ ریال کمتر باشد.

پندار سیستم

نرخ پایه سنوات در سال ۹۵ در مورد کارگران دارای قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار که دارای یکسال سابقه کار شده و یا یکسال از دریافت آخرین پایه (سنوات) آنان در همان کارگاه گذشته باشد اعم از اینکه حق سنوات یا مزایای پایان کار خود را تسویه حساب کرده باشند یا خیر، روزانه ۱۰هزار ریال تعیین می شود.

همچنین بابت مزایای مسکن ۲۰۰ هزار ریال، بن اقلام مصرفی یک میلیون ویکصد هزار ریال و حق اولاد به ازای دو فرزند یک میلیون و ۶۲۴ هزار ۳۳۲ ریال پرداخت می شود.


لینکهای مرتبط:



محل تبلیغ شما

3 نظرات
  1. عباس برنجی می گوید

    متآسفانه هر سال شاهد افزایش حقوق و دستمزدها هستیم و در مقابل قدرت خرید قشر کارگر/ کارمند و غیره … کاهش میباید .
    از تصمیم گیرندگان محترم درخوست میگردد که به این موضوع جدا” توجه شود که هر ساله مبلغی اضافه نگردد و بهانه ای به دیگران داده نشود تا کالای اساسی و مورد نیاز مردم اضافه گردد”.
    طبیعی است که زمانیکه مبلغی به دستمزدها اضافه میشود هزینه حمل و نقل – کالای اساسی و غیره …. اضافه میگردد پس در حقیقت چیزی اضافه نمی شود و فقط خودرا به این موضوع مشغول میکنیم.
    با تشکر

  2. مریم می گوید

    واقعا دمتون گرم، دست مریزادی بگیم به این شورای عالی کار با این مصوبه شون. خدا یک در این دنیا و هزار در آخرت به شما بدهد که این قدر درک و فهمتون از قشر ضعیف جامعه بالاست. ان شاءالله شما هم جا پای ما کارگرا و حداقل بگیرها بذارید. الهی آمین.

  3. هوشنگ رسولی فرد می گوید

    ۱۴ درصد افزایش حقوق ثابت میباشد . با ثابت ماندن سایر مزایا کل دریافتی کارگر با دو فرزند در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ فقط و فقط ۱۲.۱۵ درصد افزایش یافته !!!!!!!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.