نرم افزارحسابداری صدگان

ارزش افزوده و مالیات برای صنف چاپخانه داران آزار دهنده است

1 1,893

حسابداراپ

خلا ریشه ای در بدنه صنف چاپخانه داران به مسئله مالیات و سیستم و امور ما لیاتی کشور بر می گردد.


بهمن پور مند در گفت وگو با خبرنگار «رازق»  در مورد وضعیت صنف چاپخانه داران گفت: چاپ خانه داران بخاطر اعمال غلط برخی سیاست های داخلی در کشور در شرایط  مساعد و مطلوبی به سر نمی برند.

وی با تاکید براینکه خلا ریشه ای در بدنه صنف چاپخانه داران به مسئله مالیات و سیستم و امور ما لیاتی کشور بر می گردد ، تصریح کرد صنف چاپخانه داران مشکلات زیادی دارند و سال ۹۴برای این صنف سال خوب اقتصادی نبود.

رییس اتحادیه چاپخانه داران باعنوان اینکه متاسفانه از لحاظ کاری ، کار مثبتی در حوزه بهبود وضعیت صنف چاپخانه داران انجام نشده اظهار داشت:  ساختار ارزش افزوده و مالیات برای صنف چاپخانه داران ازار دهنده است و در واقع  خلا اصلی در بدنه این صنف در حوزه مالیات است.

پندار سیستم

پورمند با اشاره به این موضوع که  مالیاتی که برای صنف چاپخانه داران بسته می شود بدون کارشناسی و نگاه صحیح انجام می شود ،  بیان داشت متاسفانه در کنار این خلا بزرگ ، جریمه های سنگینی هم برای چاپخانه داران در نظر گرفته می شود که نهایت بی عدالتی است.

وی  با بیان این نکته که برای رفع این معضل بزرگ به وزارت دارایی هم مراجعه کردیم ولی تا کنون نتیجه ای نگرفتیم  ، عنوان کرد اصناف و در بین انها صنف چاپخانه داران بازوی حمایتی و کمک کننده به دولت هستند ولی از حمایت های دولت در راستای رفع مشکلات و کمبود هایی که دارند بی نصیب مانده اند.

رییس اتحادیه چاپخانه داران  با تاکید بر اینکه ساختار میزان مالیاتی که برای چاپخانه داران در نظر گرفته می شود عادلانه نیست ، تصریح کردبه طور مثال ما یک کارگاه چاپخانه ای داریم که تنها یک دستگاه چاپ ان هم فرسوده در ان وجود دارد و درامد ماهانه ان به دو میلیون تومان هم نمی رسد ولی اخر ماه که نامه مالیات برای صاحب این چاپخانه می اید ، می بینیم که ۶۰میلیون تومان مالیات برایش بسته شده است.

پورمند با اعلام میزان چاپخانه های فعال در استان تهران ،  اضافه کرد هم اکنون بیش از دو هزار چاپخانه در سطح استان استان داریم که تنها هزار چاپخانه در حال فعالیت هستند ، بحث مالیات غیر کارشناسی صنف چاپخانه داران باعث ریزش تعداد چاپخانه های فعال در سطح استان شده است که به سیستم غلط میزان مالیات چاپخانه داران بر می گردد.

رییس اتحادیه چاپخانه داران  در پایان با اشاره به این مطلب که هم اکنون ۱۰درصد از چاپخانه های استان فعال نیستند ،  ابراز داشت متاسفانه میزان ارزش افزوده بر اساس مالیاتی که برای چاپخانه داران بسته می شود اعمال میشود و رقمی برای ان تعیین می شود که کارشناسی شده نیست.



محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. محمد می گوید

    مالیات بر ارزش افزوده واقعا برای چاپخانه داران انصاف نیست
    بنده ۵ سال در این عرصه فعالیت میکنم ولی بخدا قسم که هنوز یک ریال هم پس انداز ندارم
    هزینه های خرید مواد اولیه، تسویه نکردن به موقع ادارات ، تعمیر و نگهداری دستگاه ،اجاره ماهیانه و عوارض جانبی این کار که خدا میداند به چه نوع سرطانی مبتلا شویم و….باعث شده که کلا از این کار زده بشم
    اما مگه میشه به همین راحتی تو این بحران بیکاری شغلی دیگر و بهتر ایجاد کرد!!!!
    با همه این دردها مالیات بر ارزش افزوده هم که قوز بالا قوز شده
    دردمونو به کی باید بگیم خدا!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.