- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

کمیسیون اقتصادی دولت مامور بررسی لایحه اصلاح و دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: مالیات بر ارزش افزوده قانون موقت است که بررسی لایحه [1] اصلاح و دائمی شدن آن در کمیسیون اقتصادی دولت آغاز شده است.


به گزارش ایرنا، پدرام سلطانی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی فعالان اتاق بازرگانی بوشهر افزود: برخی از موارد این قانون تاکنون اصلاح شده و به موجب آن اگر طرف معامله بخش خصوصی یک شرکت دولتی باشد و طلب بخش خصوصی را پرداخت نکند، شرکت دولتی خود موظف به پرداخت مالیات برارزش افزوده خواهد بود.
وی بیان کرد: جزییات کامل در روند لایحه اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده پس از مشخص شدن نتایج بررسی اطلاع رسانی خواهد شد.
سلطانی درباره نحوه گرفتن مالیات از اصناف گفت: در ارتباط با موضوع اصناف نیز بتازگی لایحه صندوق های مکانیزه از سوی دولت به مجلس ارسال شده است.
سلطانی یادآورشد: اصناف چنانچه به تکلیف خود مبنی بر ایجاد صندوق مکانیزه فروش عمل کنند براساس صندوق مکانیزه، مالیات آنها محاسبه می شود.
وی افزود: در طرح جامع مالیاتی سیستم رسیدگی برمبنای مدیریت ریسک است یعنی بیش از ۸۰ درصد اظهارنامه ها بدون رسیدگی و براساس مدیریت ریسک و با استفاده از اطلاعات موجود در طرح جامع مالیاتی پذیرفته خواهد شد.
وی یادآورشد: در ۲۰ درصد باقیمانده که بنگاه های اقتصادی بزرگ هستند نیز سازو کار خود را دارند و با رسیدگی نحوه پرداخت مالیات آنها مشخص می شود.
سلطلانی، درباره مشکلات سامانه جدید گمرک کشور گفت: این موضوع تاکنون چندین بار به گمرک ایران منتقل شده و آنها بیان می کنند باید در گذر زمان اصلاحات لازم روی آن صورت گیرد.
وی گفت: با پیگیری های مکرری که در این زمینه داریم خوشبین هستیم اصلاح سامانه جدید گمرک ایران در زمان کوتاهتری انجام شود.