نرم افزارحسابداری صدگان

کمیسیون اقتصادی دولت مامور بررسی لایحه اصلاح و دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده

0 765

حسابداراپ

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: مالیات بر ارزش افزوده قانون موقت است که بررسی لایحه اصلاح و دائمی شدن آن در کمیسیون اقتصادی دولت آغاز شده است.


به گزارش ایرنا، پدرام سلطانی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی فعالان اتاق بازرگانی بوشهر افزود: برخی از موارد این قانون تاکنون اصلاح شده و به موجب آن اگر طرف معامله بخش خصوصی یک شرکت دولتی باشد و طلب بخش خصوصی را پرداخت نکند، شرکت دولتی خود موظف به پرداخت مالیات برارزش افزوده خواهد بود.
وی بیان کرد: جزییات کامل در روند لایحه اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده پس از مشخص شدن نتایج بررسی اطلاع رسانی خواهد شد.
سلطانی درباره نحوه گرفتن مالیات از اصناف گفت: در ارتباط با موضوع اصناف نیز بتازگی لایحه صندوق های مکانیزه از سوی دولت به مجلس ارسال شده است.
سلطانی یادآورشد: اصناف چنانچه به تکلیف خود مبنی بر ایجاد صندوق مکانیزه فروش عمل کنند براساس صندوق مکانیزه، مالیات آنها محاسبه می شود.
وی افزود: در طرح جامع مالیاتی سیستم رسیدگی برمبنای مدیریت ریسک است یعنی بیش از ۸۰ درصد اظهارنامه ها بدون رسیدگی و براساس مدیریت ریسک و با استفاده از اطلاعات موجود در طرح جامع مالیاتی پذیرفته خواهد شد.
وی یادآورشد: در ۲۰ درصد باقیمانده که بنگاه های اقتصادی بزرگ هستند نیز سازو کار خود را دارند و با رسیدگی نحوه پرداخت مالیات آنها مشخص می شود.
سلطلانی، درباره مشکلات سامانه جدید گمرک کشور گفت: این موضوع تاکنون چندین بار به گمرک ایران منتقل شده و آنها بیان می کنند باید در گذر زمان اصلاحات لازم روی آن صورت گیرد.
وی گفت: با پیگیری های مکرری که در این زمینه داریم خوشبین هستیم اصلاح سامانه جدید گمرک ایران در زمان کوتاهتری انجام شود.

پندار سیستم



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.