- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

واگذاری امور بیمه بیکاری به کاریابی‌ها از ۱۲ بهمن

رئیس کانون کاریابی‌ها و دفاتر مشاوره شغلی کشور با اشاره به واگذاری خدمات بیمه بیکاری به کاریابی‌ها از ۱۲ بهمن ماه سال جاری گفت: تشکیل پرونده مراجع حل اختلاف تشخیص به کاریابی‌ها واگذار خواهد شد.


بابک هاشمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با  اشاره به واگذاری امور غیرحاکمیتی به کاریابی‌ها گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر در راستای اجرای نرم افزار سابک، از ۱۲ بهمن واگذاری بیمه بیکاری به کاریابی‌های کشور با نظارت کانون و دفتر مدیریت نیروی کار آغاز می‌شود و مابقی واگذاری‌ها از جمله ماده ۸۷ قانون  را در دستور کار داریم.

 وی ادامه داد: در مرحله بعدی تشکیل پرونده مراجع حل اختلاف تشخیص به کاریابی‌ها واگذار خواهد شد. از این طریق قصد داریم بار فعالیت سایر بخش‌ها را کاهش دهیم و دفاتر کاریابی‌ به‌عنوان دفاتر پیشخوان وزارت کار خدمات مختلف در زمینه اشتغال را به مراجعین ارائه خواهند کرد.

رئیس کانون کاریابی‌ها و دفاتر مشاوره شغلی کشور گفت: این اقدام در راستای جبران افت درآمد کاریابی‌ها و دفاتر مشاوره شغلی کشور صورت خواهد گرفت، البته از طریق دفاتر کاریابی، امکان به‌کارگماری دوباره افراد و یا جلوگیری از بروز تخلف احتمالی توسط برخی افراد شرایط مناسب‌تری پیدا می‌کند.

هاشمی‌پور گفت: برخی از افراد با وجود اشتغال دوباره باز هم موضوع دریافت بیمه بیکاری را مخفی نگاه می‌دارند و همچنان مبادرت به دریافت حق بیمه بیکاری می‌کنند و از این طریق درصدد جلوگیری از این‌گونه مسائل نیز هستیم.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از مزایایی که واگذاری به‌کارگماری و اشتغال دوباره بیکاران به دفاتر مشاوره شغلی دارد، کاهش قابل توجه هزینه‌های دولت در این بخش است.