نرم افزارحسابداری صدگان

واگذاری امور بیمه بیکاری به کاریابی‌ها از ۱۲ بهمن

1 985

حسابداراپ

رئیس کانون کاریابی‌ها و دفاتر مشاوره شغلی کشور با اشاره به واگذاری خدمات بیمه بیکاری به کاریابی‌ها از ۱۲ بهمن ماه سال جاری گفت: تشکیل پرونده مراجع حل اختلاف تشخیص به کاریابی‌ها واگذار خواهد شد.


بابک هاشمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با  اشاره به واگذاری امور غیرحاکمیتی به کاریابی‌ها گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر در راستای اجرای نرم افزار سابک، از ۱۲ بهمن واگذاری بیمه بیکاری به کاریابی‌های کشور با نظارت کانون و دفتر مدیریت نیروی کار آغاز می‌شود و مابقی واگذاری‌ها از جمله ماده ۸۷ قانون  را در دستور کار داریم.

 وی ادامه داد: در مرحله بعدی تشکیل پرونده مراجع حل اختلاف تشخیص به کاریابی‌ها واگذار خواهد شد. از این طریق قصد داریم بار فعالیت سایر بخش‌ها را کاهش دهیم و دفاتر کاریابی‌ به‌عنوان دفاتر پیشخوان وزارت کار خدمات مختلف در زمینه اشتغال را به مراجعین ارائه خواهند کرد.

پندار سیستم

رئیس کانون کاریابی‌ها و دفاتر مشاوره شغلی کشور گفت: این اقدام در راستای جبران افت درآمد کاریابی‌ها و دفاتر مشاوره شغلی کشور صورت خواهد گرفت، البته از طریق دفاتر کاریابی، امکان به‌کارگماری دوباره افراد و یا جلوگیری از بروز تخلف احتمالی توسط برخی افراد شرایط مناسب‌تری پیدا می‌کند.

هاشمی‌پور گفت: برخی از افراد با وجود اشتغال دوباره باز هم موضوع دریافت بیمه بیکاری را مخفی نگاه می‌دارند و همچنان مبادرت به دریافت حق بیمه بیکاری می‌کنند و از این طریق درصدد جلوگیری از این‌گونه مسائل نیز هستیم.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از مزایایی که واگذاری به‌کارگماری و اشتغال دوباره بیکاران به دفاتر مشاوره شغلی دارد، کاهش قابل توجه هزینه‌های دولت در این بخش است.



محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. اسماعیل معصومی می گوید

    درخصوص واگذاری اموربه کاریابیها لازم به ذکراست همین حالا با توجه به مراجه مستقیم به شعب زمان زیادی ،شخص بیکاربدون دریافتی گرفتار مشکلات است چه برسد به بعداز واگذاری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.