نرم افزارحسابداری صدگان

ملاک محاسبه حقوق بازنشستگی پیش از موعد ، حقوق دوسال آخر خدمت است

0 638

حسابداراپ

 سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد که حقوق بازنشستگی براساس دو سال پایان خدمت پرداخت می شود و امکان محاسبه آن برای ۵ تا ۱۰ سال آینده وجود ندارد.


پندار سیستم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جمعی از بازنشستگان پیش از موعد کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد ایثارگران و سایر ادارات دولتی بودند که در مقابل سازمان تامین اجتماعی تجمع کرده بودند و خواستار افزایش حقوق خود بودند.

در این باره محمد حسن زدا معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد: بازنشستگان مشمول قانون پیش از موعد، حق و حقوق خود را بر اساس قانون دریافت می‌کنند و حقی از آنها تضییع نمی‌شود.
او ادامه داد: مطابق قانون، ملاک محاسبه حقوق بازنشستگی، میانگین حقوق در دو سال آخر خدمت است، امااین افراد از قانون بازنشستگی پیش از موعد با ۲۵ سال سابقه خدمت استفاده کرده‌اند و اکنون ۳۰ روز حقوق دریافت می‌کنند، اما معترض‌اند که باید برای تعیین حقوق بازنشستگی آنها سال‌های ۲۹ و ۳۰ خدمت ملاک قرار بگیرد که در خواست عجیبی است. تصور کنید فرد امروز بازنشسته شده باشد و بخواهد حقوق بر مبنای پنج سال آینده دریافت کند.
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ملاک محاسبه حقوق در پیش از موعد، دو سال آخر خدمت است گفت: ما سابقه خدمت برای سال ۲۴ و ۲۵ خدمت را در اختیار داریم و از سابقه خدمت در سال ۲۹ و ۳۰ اطلاعاتی وجود ندارد، بر اساس تبصره ماده ۷۷ قانون میانگین دو سال آخر حقوق و مزد، ملاک محاسبه است.
زدا در پاسخ به اینکه معترضان اظهاراتی داشتند مبنی بر اینکه حقوق آنها در دولت قبل چندماهی بر این اساس پرداخت و یک مرتبه کاهش یافته است، گفت: در زمان مرتضوی که چیزی در سازمان سرجایش نبوده است. بخشنامه‌ای که زمان مرتضوی صادر شد طرح شکایت عده‌ای را در دیوان عدالت اداری به دنبال داشت که هیأت عمومی دیوان رایی صادر و اعلام کرد که نظر سازمان تامین اجتماعی شرط است و آن بخشنامه تغییر کرد.
او تصریح کرد: تاکنون دو مرتبه تحت عنوان استفساریه از مجلس و شورای نگهبان در این خصوص سوال شده که شورای نگهبان این افزایش را خلاف اصل ۷۳ و اصل ۷۵ قانون اساسی دانسته است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.