- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

معافیت کاسبان جز از نصب صندوق مکانیزه فروش

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم بهداشتی خواستار معافیت برخی از واحدهای صنفی از نصب صندوق مکانیزه فروش شد.

 
به گزارش پایگاه اتاق اصناف ایران محمدباقر فرهمند زاد رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم بهداشتی و ساختمانی ضمن بیان اینکه حدود ۵۰۰ عضو از اتحادیه ما داد و ستد مالی و درآمد آنچنانی ندارند، افزود: صاحبان این واحدهای صنفی حتی سواد خواندن و نوشتن و امکانات و بودجه کافی برای تهیه کامپیوتر و نرم افزار ندارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم بهداشتی در ادامه تصریح کرد: صندوق فروش و نرم افزار باید برای آن دسته از واحدهای صنفی که سطح درآمد بالایی دارند، الزامی باشد.

وی ادامه داد: لزومی ندارد که خرده فروشان و آن دسته از واحدهای صنفی که مشمول بند ج می شوند، چنین نرم افزاری را داشته باشند چون از سال ۶۴ تا کنون همواره با سازمان امور مالیاتی توافق داشتند.

فرهمند زاد از تعیین جرایم سنگین برای واحدهای صنفی که فاقد نرم افزار و صندوق فروش هستند، انتقاد کرد و افزود: این قضیه اصلا درست نیست که واحدهای صنفی را که نرم افزار نصب نکردند، مشمول جریمه کنند.

وی ضمن بیان این نکته که کاسبان جز از پرداخت مالیات فرار نمی کنند، گفت: هم اکنون برخی از کاسب هایی که فاقد نرم افزار هستند، مشمول جریمه ۴ میلیونی شدند در حالی که باید به دنبال شرکت های بزرگی که فرار مالیاتی دارند، بروند.