- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

معافیت مالیاتی صنایع‌ و معادن دارای طرح تحقیقاتی

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: موضوع ۱۰درصد معافیت مالیاتی برای واحدهای صنعتی و معدنی کشور که دارای طرح تحقیقاتی و قرارداد پژوهشی با مراکز مورد تایید وزارت علوم هستند، از سال ۹۵ عملیاتی خواهد شد.


به گزارش ایرنا، ‘علی اصغر توفیق’ روز یکشنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه پیام نور و وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: موضوع ۱۰ درصد معافیت مالیاتی ابرازی آن دسته از صنایع و معادن کشور که قرارداد پژوهشی با دانشگاه ها و پژوهشگاه ها منعقد کنند، از سال ۹۵ اجرایی می شود.
وی افزود: براین اساس، واحدهای صنعتی کشور می توانند با مراکز مورد تایید و دارای مجوز از وزارت علوم، قرارداد پژوهشی و تحقیقاتی امضا کنند و تا سقف ۱۰ درصد از مالیات های ابرازی معاف شوند.
توفیق خاطرنشان کرد: در بخش معدن نیز، صاحبان معادن و شرکت های فرآوری معدنی اجازه دارند میزان ۱۰ درصد سود دولتی را در قراردادهای پژوهشی هزینه کنند و از معافیت برخوردار شوند.
معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت با ابراز تاسف از این که بخش تجارت در این مبحث، مغفول مانده است، گفت: در تلاش هستیم برای تشویق فعالان تجاری برای به کارگیری تحقیق و توسعه، چاره ای بیاندیشیم و در این مسیر از توان دانشکده های مدیریت، بازرگانی و اقتصاد بهره خواهیم گرفت.
وی تعامل موجود میان وزارتخانه های صنعت و علوم را بسیار مثبت و سازنده توصیف کرد و گفت: هر دو طرف در راستای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، قدم های موثری برداشته ایم و علاوه بر انعقاد قرارداد همکاری، طرح های مشترک زیادی تعریف کرده ایم.
توفیق تاکید کرد: خوشبختانه اکنون از مرحله ارتباط صنعت و دانشگاه فراتر رفته ایم و وارد مرحله مشارکت با یکدیگر شده ایم به گونه ای که به عنوان یک شریک به اهداف و منافع مشترک بلند مدت می اندیشیم.
وی با یادآوری این که حدود ۳۰ درصد تولید ناخالص داخلی مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت است و این بخش ها ۳۰ درصد اشتغالزایی کشور را عهده دار هستند، گفت: سالانه تعداد زیادی از جوانان مستعد و تحصیلکرده از دانشگاه های ما فارغ التحصیل می شوند که گروهی از آنها جذب صنایع موجود می شوند و گروهی نیز خود، مولد و کارآفرین می شوند که وزارت صنعت از هر دو گروه، حمایت می کند.
توفیق به انعقاد تفاهم نامه همکاری وزارت صنعت با دانشگاه آزاد در گذشته اشاره کرد و گفت: دانشگاه پیام نور، اولین دانشگاه دولتی است که وزارت صنعت با آن تفاهم نامه همکاری امضا می کند و کیفیت مطلوب آموزش و گستردگی واحدهای این دانشگاه، ظرفیت بسیار خوبی برای تقویت بنیه تحقیقاتی و آموزشی صنعت، معدن و تجارت کشور خواهد بود.
مراسم امضای تفاهم نامه دانشگاه پیام نور و وزارت صنعت، معدن و تجارت در محل معاونت پژوهشی این وزارتخانه و با حضور ‘وحید احمدی’ معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
این تفاهم نامه روز یکشنبه به امضای ‘علی اصغر توفیق’ معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت و ‘علی اصغر رستمی ابوسعیدی’ رئیس دانشگاه پیام نور رسید.