نرم افزارحسابداری صدگان

مالیات ارزش افزوده قوز بالای قوز شد

0 637

حسابداراپ

ما مشکلات زیادی در زمینه مالیات مشاغل با سازمان امور مالیاتی داریم اما به تازگی مالیات بر ارزش افزوده نیز قوز بالای قوز شده است.


رئیس اتحادیه صنف فن آوران رایانه تهران در مورد اجرای طرح رایگان صندوق مکانیزه فروش در این اتحادیه گفت: ۹۹ درصد اعضای اتحادیه فن آوران رایانه به دلیل آشنایی با سیستم روز از لپ تاپ استفاده می کنند و نرم افزارهای حسابداری در اختیار دارند.

به گزارش تجارت امروز به نقل از اتاق اصناف ایران رئیس اتحادیه صنف فن آوران رایانه تهران در مورد اجرای طرح رایگان صندوق مکانیزه فروش در این اتحادیه گفت: ۹۹ درصد اعضای اتحادیه فن آوران رایانه به دلیل آشنایی با سیستم روز از لپ تاپ استفاده می کنند و نرم افزارهای حسابداری در اختیار دارند.

سیدمهدی میرمهدی کمجانی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران افزود: تجهیز اصناف به صندوق مکانیزه فروش از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری نیازمند کار کارشناسی است از این حیث که نرم افزار موجود در آن تا چه میزان خروجی مورد نیاز را به سازمان امور مالیاتی می دهد و آیا همه ی صنوف می توانند کارهای روزمره خود را طبق این نرم افزار انجام دهند.

*چرا از کارشناسان زبده ما دعوت نشد؟

وی اضافه کرد: کارشناسان صنف فناوران رایانه برای مباحث کارشناسی در مورد تجهیز اصناف به صندوق مکانیزه فروش آماده همکاری هستند.

رئیس اتحادیه صنف فن آوران رایانه تهران در عین حال تصریح کرد: این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد که صندوق، فضای بسیاری را در یک واحد صنفی اشغال می کند و می توان سخت افزار قابل حملی را برای این کار اختصاص داد.

*مالیات ارزش افزوده قوز بالای قوز شد

وی در مورد حل و فصل چالش های مالیاتی اعضای اتحادیه فن آوران رایانه با نصب صندوق مکانیزه فروش نیز اظهار داشت: ما مشکلات زیادی در زمینه مالیات مشاغل با سازمان امور مالیاتی داریم اما به تازگی مالیات بر ارزش افزوده نیز قوز بالای قوز شده است.

پندار سیستم

به گفته وی، تعیین جرایم بسیار سخت برای واحدهای صنفی موجب شده تا بسیاری از اعضای اتحادیه درخواست تعطیلی و ابطال مجوز کسب بدهند.

کمجانی ادامه داد: بیم این می رود که حتی با نصب صندوق های مکانیزه فروش، باز هم سازمان امور مالیاتی، مالیات علی الراس صادر کند؛ چون متاسفانه این سازمان عادت کرده که پای بند به توافقات نباشد.

*اعتراض به لغو یک طرفه توافقات از سوی سازمان مالیات

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی به صورت یک طرفه، توافقات را لغو می کند، افزود: با وجود توافقاتی که با سازمان امور مالیاتی داشتیم، متاسفانه هم اکنون برای مودیان و اعضای اتحادیه ما برگ دعوت برای سال ۹۲ صادر شده است.

وی اضافه کرد: چنین مسائلی نشان دهنده آن است که سازمان امور مالیاتی آنقدر قدرت دارد که هر آنچه را که او می گوید، باید اجرایی شود.

*با آمدن تقوی نژاد تنش ها زیادتر شد

رئیس اتحادیه صنف فن آوران رایانه تهران در ادامه تغییر رئیس سازمان امور مالیاتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: ما فکر می کردیم که با تغییر رئیس سازمان امور مالیاتی مشکلات موجود حل و فصل می شود اما متاسفانه با آمدن آقای تقوی نژاد به سازمان امور مالیاتی، تنش ها زیادتر از قبل شده است چون ایشان توافقات سال گذشته را هم لغو کردند.

وی ادامه داد: سال گذشته با زبان روزه با مسئولان سازمان امور مالیاتی توافق کردیم اما اکنون سازمان مالیاتی زیر قول خود زده است و برای واحدهای صنفی برگ دعوت صادر کرده است.

*ابطال مجوز کسب یک هزار واحد صنفی در اتحادیه فن آوران رایانه

کمجانی گفت: فشارهای سازمان مالیاتی موجب شده است تا نزدیک به یک هزار واحد از واحدهای صنفی در حوزه آی تی و ماشین های اداری مجوز کسب خود را باطل کنند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.