نرم افزارحسابداری صدگان

فرزند خوانده هم بیمه‌ میشود

0 1,582

حسابداراپ

معاون فنی ودرآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست، فرزندخوانده (فرزندان تحت سرپرستی) بیمه شدگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان می توانند از مزایای مقرر در قانون تامین اجتماعی، در حکم فرزندان حقیقی بهره مند شوند.


به گزارش سرویس اجتماعی ایسنا محمد حسن زدا در این باره افزود: کودک یا نوجوان تحت سرپرستی، همانند افراد تحت تکفل سرپرست منحصر یا سرپرستان محسوب می شوند و از زمان صدور قرار سرپرستی آزمایشی یا حکم سرپرستی دائم از سوی دادگاه صالح، خواهد توانست در چارچوب قوانین تامین اجتماعی، از تمام مزایای مقرر برای افراد تبعی بهره مند شود.

وی اظهار کرد: برای برخورداری از این شرایط ضرورت دارد که مشخصات کامل فرزندخوانده در شناسنامه سرپرست ثبت یا توسط مراجع قانونی اعلام شود.

پندار سیستم

زدا گفت: همچنین صدور و تامین اعتبار دفاتر درمانی این فرزندان تابع ضوابط مقرر در قانون فرزندان اناث و ذکور خواهد بود.

معاون فنی ودرآمد سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: بر اساس قانون، افراد تحت تکفل سرپرستی در حکم افراد تحت تکفل متوفی نیز محسوب می شوند و تا تعیین سرپرست جدید از سوی سازمان بهزیستی و در صورت احراز سایر شرایط، از تعهدات بلندمدت مانند دریافت مستمری نیز برخوردار خواهند شد.

براساس گزارش سایت تامین اجتماعی، زدا افزود: صدور حکم سرپرستی، مانع پرداخت مستمری که به واسطه فوت پدر یا مادر اصلی به کودک یا نوجوان بی سرپرست یا بدسرپرست تعلق گرفته است، نخواهد شد. در صورتی که سرپرست در زمره بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی باشد و به دلیل فوت وی، فرزند تحت سرپرستی محق به دریافت دومستمری به صورت همزمان شود، مستمری که مبلغ آن بیشتر باشد، قابل پرداخت خواهد بود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.