نرم افزارحسابداری صدگان

جزئیات طرح تجهیز رایگان اصناف به صندوق مکانیزه فروش

0 780

حسابداراپ

سخنگوی اتاق اصناف ایران گفت: با اجرای طرح ملی باران  شفافیت مالیاتی به وجود خواهد آمد و مالیات گریزی به حداقل ممکن می رسد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران روز شنبه از طرح تجهیز رایگان اصناف به صندوق مکانیزه فروش در قالب طرح باران خبر داد و گفت: این طرح در ‏دهه فجر امسال عملیاتی می‌شود.‏
بر همین اساس حمیدرضا سعدالله  مجری طرح تجهیز رایگان اصناف به صندوق مکانیزه فروش و مجتبی صفایی عضو هیات رئیسه و سخنگوی اتاق اصناف ایران صبح امروز یکشنبه در برنامه تلویزیونی پیشخوان خبر در شبکه به بررسی جزئیات این طرح پرداختند.
مجتبی صفایی سخنگوی اتاق اصناف ایران، هدف از تجهیز واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه فروش را در راستای شفافیت مالیاتی ذکر کرد و افزود: این طرح برای واحدهای صنفی بار مالی در برداشت به طوری که در بررسی های اولیه مشخص شد که هر واحد صنفی برای اتصال به صندوق مکانیزه فروش باید بین ۱.۵ تا پنج میلیون تومان هزینه پرداخت کند اما طرح باران اجرای آن را به گونه ای متفاوت تسهیل کرد.

*اصناف به صورت رایگان به صندوق های مکانیزه فروش مجهز خواهند شد
وی با اعلام این خبر که واحدهای صنفی به صورت رایگان مجهز به صندوق های مکانیزه فروش خواهند شد، تاکید کرد: واحدهای صنفی هیچ هزینه ای را بابت تجهیز به صندوق های مکانیزه فروش پرداخت نمی کنند و تامین اعتبار توسط سازمان هایی انجام می شود که از وصول واقعی مالیات بهره مند می شوند چون با اجرای این طرح، درآمدهای نهان قابلیت آشکار پیدا می کند و بر همین مبنا در اجرای این طرح با مجری طرح همکاری خواهند داشت.
سخنگوی اتاق اصناف ایران با بیان این که با اجرای این طرح دیگر مالیات گریزی نخواهیم داشت، افزود: بر اساس قانون نظام صنفی، باید کارگروهی متشکل از اتاق اصناف ایران، سازمان امور مالیاتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، اولویت بندی و شناسایی صنوف را برای تجهیز به صندوق های مکانیزه فروش مشخص می کرد اما پس از حذف این ماده، وزارت اقتصاد اولویت بندی صنوف را در اختیار سازمان مالیات قرار داد.

*برخی صنوف شرایط تجهیز به صندوق مکانیزه فروش را ندارند
وی متذکر شد: هم اکنون بسیاری از صنوف با توجه به نوع ماهیت خود، شرایط تجهیز به صندوق های فروش را ندارند و اگر قرار باشد که این طرح در یک دوره زمانی کوتاهی برای این دسته از صنوف الزامی شود، همچون بقیه طرح ها بی استفاده می ماند.
صفایی در عین حال به این نکته نیز اشاره کرد که دولت در پیش بینی بودجه سال ۹۵ نگاه به نفت را تا ۲۵ درصد تقلیل داده است؛ پس در نتیجه رویکرد دولت به سمت اخذ مالیات و عوارض است، اصناف هم با اجرای صندوق مکانیزه فروش نخستین گام را در راه همراهی با دولت برداشتند.

پندار سیستم

*مالیات گریزی به حداقل ممکن می رسد
وی با بیان اینکه دیگر دوره اخذ مالیات بر اساس کت و شلوار و ماشین تمام شده است، خاطر نشان کرد: هیچ واحد صنفی با پرداخت مالیات مخالفتی ندارد و با بی عدالتی مخالف است اما با اجرای این طرح مالیات گریزی به حداقل ممکن خواهد رسید.

*با اجرای طرح ملی باران شفافیت مالیات به وجود می آید
سخنگوی اتاق اصناف ایران در پایان تاکید کرد: با اجرای این طرح ملی شفافیت مالیاتی به وجود خواهد آمد و مردم، دولت و واحدهای صنفی از اجرای این طرح منتفع خواهند شد.

*اظهارات مجری طرح
“حمیدرضا سعدالله” مجری طرح مذکور نیز در این برنامه ابتدا ضمن اشاره به این مطلب که صندوق مکانیزه فروش رایانه متمرکزی است که عملیات صدور فاکتور را انجام می دهد، گفت: در طرح باران این قابلیت وجود دارد که هر دستگاهی حتی یک موبایل به صندوق مکانیزه فروش متصل شود.
وی افزود: هم اکنون اصناف با دارا بودن یک رایانه، پرینتر و وجود یک نرم افزار عملیات صدور فاکتور را انجام می دهند و هیچ کنترلی روی این فاکتور ها صورت نمی گیرد ضمن اینکه سازمان امور مالیاتی نیز هیچ گونه اشرافی روی این نرم افزار ندارد.

* فاکتور صنوف دیگر مورد جعل قرار نمی گیرد
به گفته وی، با تجهیز اصناف به صندوق مکانیزه فروش، امکان جعل اسناد حذف خواهد شد و برای هر واحد صنفی یک امضای الکترونیک در نظر گرفته می شود تا از این پس هر فاکتوری که از هر واحد صنفی صادر می شود، با امضای الکترونیکی قابلیت ردگیری داشته باشد.
مجری طرح تجهیز رایگان اصناف به صندوق مکانیزه فروش در عین حال به این نکته اشاره کرد که با اجرای این طرح علاوه بر آنکه فاکتور صنوف دیگر مورد جعل قرار نمی گیرد، امکان دستکاری فاکتور بعد از صدور نیز از بین خواهد رفت.
به گفته وی، تمامی اصناف به صندوق مکانیزه فروش مجهز خواهند شد اما اتاق اصناف ایران و سازمان امور مالیاتی در وهله اول ۳۰ صنف را در اولویت تجهیز صندوق مکانیزه فروش قرار داده است.
سعدالله ادامه داد: عملیات اجرایی طر ح باران از سال ۹۲ آغاز شد؛ در کارگروه سازمان مالیات هم ۶ ماه روی آن بحث و بررسی شد و در نهایت لایحه ای بر مبنای این طرح به مجلس ارائه شد اما با توجه به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، این طرح با نظارت اتاق اصناف ایران و با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا می شود.

*”باران” مخفف بازار رسمی الکترونیک اصناف ایران است
وی با بیان اینکه “باران” مخفف رسمی بازار الکترونیک اصناف ایران است، افزود: شیوه کار در این طرح همچون تجهیز اصناف به pos های فروشگاهی است و ذی نفع در این طرح اصناف هستند.
مجری طرح تجهیز رایگان اصناف به صندوق مکانیزه فروش با انتقاد از بی عدالتی های موجود در تعیین مالیات با بیان این که اصناف مظلوم ترین قشر اشتغال زای کشور هستند، گفت: در شرایطی که دولت باید برای ایجاد هر شغل حداقل ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کند آیا عدالت است که جدول مالیات اصناف با کارمندان و کارگران یکسان باشد؟

 


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.