نرم افزارحسابداری صدگان

جزئیات بخشنامه جدید گمرک برای حمایت از صادرات

0 541

حسابداراپ

رئیس کنفدراسیون صادرات ازصدور بخشنامه جدید گمرک برای حمایت ازصادرات خبرداد و گفت: براساس این بخشنامه، کالاهایی که مشمول پرداخت عوارض یامشوق صادراتی نیستند،از سوی صادرکننده ارزش‌گذاری می‌شود.


محمد لاهوتی از صدور بخشنامه جدید گمرک برای حمایت از صادرات کشور خبرداد و گفت: در راستای رفع برخی موانع پیش روی تجارت ایران و روسیه، ستادی از سوی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با حضور معاونان وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و روسای کمیسیون صادرات اتاق ایران و کنفدراسیون صادرات، بانک توسعه صادرات ایران و گمرک جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده که تاکنون سه جلسه نیز برگزار شده است.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: در جلسه اخیر این ستاد، یکی از مشکلات صادرکنندگان در خصوص قیمت‌گذاری کالاهای صادراتی ایران به روسیه مطرح شد که بر مبنای آن، نحوه قیمت‌گذاری کالاهای صادراتی از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران، منجر به عقب ماندن صادرکنندگان ایرانی از رقبای خود مانده است، چراکه عوارض بیشتری می‌پردازند.

پندار سیستم

وی تصریح کرد: بر این اساس بلافاصله گمرک جمهوری اسلامی ایران جلسه‌ای با حضور اتاق‌های بازرگانی مشترک، کمیسیون صادرات اتاق ایران و کنفدراسیون صادرات برگزار کرد که در نهایت، منجر به صدور بخشنامه‌ای از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران شد که بخشنامه ارزش‌گذاری کالاهای صادراتی از سوی صادرکنندگانی که کالاهای صادراتی بدون عوارض یا مشوق صادراتی دارند، صورت گیرد.

به گفته لاهوتی، گمرک البته سال گذشته نیز بخشنامه‌ای صادر کرده بود که بر مبنای آن، کالاهایی که عوارض ندارند یا مشوق‌های صادراتی به آنها تعلق نمی‌گیرد، بر اساس نرخ اظهار صادرکننده، پذیرش شده و ارزشگذاری شود؛ اما متاسفانه این بخشنامه از سوی گمرکات نه اطلاع‌رسانی شده بود و نه مبنای اجرا قرار گرفته بود، بنابراین برای اطلاع مجدد این بخشنامه، تاکید بر این صورت گرفت که صادرکنندگان از تاریخ این بخشنامه گمرک، کالاهایشان را ارزیابی کرده و ارزشگذاری کنند.

وی اظهار داشت: بر این اساس برای کالاهای مذکور، صادرکننده، اظهارنامه صادراتی را بر اساس فاکتور کالا صادر کرده و گمرک نیز آن را مبنا قرار می‌دهد. ضمن اینکه در مصوبه دیگری، مقرر شد تا فهرست کالاهای صادراتی از سوی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و تشکل‌های ذیربط به گمرک ارایه شده و قیمت‌های موجود در گمرکات، بر اساس قیمت صادراتی ارایه شده از سوی صادرکنندگان به روز رسانی شود.

منبع: مهر



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.