نرم افزارحسابداری صدگان

جریمه کاسبان جزء به دلیل نداشتن صندوق مکانیزه فروش

0 1,105

حسابداراپ

کاسبانی که از نرم افزار وصندوق مکانیزه فروش در صنوف خود استفاده نمی کنند مشمول جریمه ۴ میلیون تومانی شده اند که درست نیست.

پندار سیستم


محمدباقر فرهمندزاد رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم بهداشتی و ساختمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما با اشاره به اینکه برخی از واحدهای صنفی باید از نصب صندوق مکانیزه فروش معاف شوند ، افزود: کاسبان جزء از پرداخت مالیات فرار نمی کنند اما به دلیل نصب نکردن نرم افزار جریمه شده اند در حالی که به جای سخت گیری به این واحدهای خرد باید به دنبال شرکت های بزرگی که فرار مالیاتی دارند ، رفت.
وی با بیان اینکه صندوق فروش و نرم افزار باید برای واحدهای صنفی با سطح درآمد بالا الزامی باشد ، تصریح کرد : حدود ۵۰۰ عضو از اتحادیه ما علاوه براینکه داد و ستد مالی و درآمد آنچنانی ندارند ، سواد خواندن و نوشتن و امکانات و بودجه کافی برای تهیه رایانه و نرم افزار نیز ندارند.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم بهداشتی با اشاره به توافق خرده فروشان با سازمان امور مالیاتی از سال ۶۴ گفت: لزومی ندارد که خرده فروشان و آن دسته از واحدهای صنفی که مشمول بند ج می شوند، چنین نرم افزاری داشته باشند.
فرهمندزاد از تعیین جرایم سنگین برای واحدهای صنفی که فاقد نرم افزار و صندوق فروش است ، انتقاد کرد و افزود : جریمه واحدهای صنفی که نرم افزار نصب نکردند، درست نیست.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.