- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

تعیین حقوق كارگران باید به صورت علی الحساب محاسبه شود

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور گفت: میزان حقوق تعیین شده كارگران باید به صورت علی الحساب محاسبه شود و میزان دقیق آن بر اساس تورم شش ماهه نخست سال بعد اعلام شود.


 هادی ابوی دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان این كه تعدد مشكلات كارگران بسیار زیاد است، إظهار داشت: از همین رو در تلاش هستیم تا با رایزنی حقوق مكفی برای سال۹۵ این افراد در كمیته تعیین شود.

وی گفت:بر همین اساس از کارفرمایان انتظار داریم واقعیت‌های زندگی کارگران را پذیرفته و به تعهدات خود در راستای پرداخت دستمزد عمل کنند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور بیان كرد: تعیین میزان دستمزد كارگران براساس میزان تورم شش ماهه دوم سال محاسبه می شود و از آنجا كه تورم سال بعدی مشخص نیست این روش ،عملكردی اشتباه است.

ابوی افزود: بر همین اساس میزان حقوق تعیین شده باید به صورت علی الحساب محاسبه شود و میزان دقیق آن براساس تورم شش ماهه نخست سال بعد اعلام شود.

وی با اشاره به اینكه در تعیین دستمزد كارگران سازمان یا متولی خاصی وجود ندارد، بیان كرد: به همین جهت در تعیین حقوق آن‌ها در بیشتر اوقات با عقب ماندگی هایی مواجه هستیم.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور ادامه داد: متاسفانه یكی از عقب ماندگی ها در خصوص فاصله ی بین  نرخ تورم سالانه از رقم دستمزدی بوده که در شورای عالی کار مصوب شده است.

ابوی گفت: چانه زنی در راستای افزایش حقوق كارگران در كمیته مزد همچنان ادامه دارد كه بر این اساس امیدواریم ،حقوق توافقی در اسفند ماه اعلام شود.