- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

تعویق یک‌هفته‌ای جلسه تعیین هزینه سبد معیشت کارگران به درخواست کارفرمایان

رئیس کارگروه مزد مجمع عالی نمایندگان کارگران با بیان اینکه کارفرمایان برای تعیین هزینه سبد معیشت کارگران فرصت یک هفته ای خواستند گفت:اکنون که شرایط پیروزی دیپلماسی حاصل شده است دولت باید نسبت به مطالبات کارگران اقدام کند.


فرامرز توفیقی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه کارفرمایان برای بررسی درباره تعیین هزینه سبد معیشت خانوار کارگری فرصت یک هفته ای خواستند گفت: کمیته تخصصی مزد قرار بود این هفته برگزار شود و در آن جلسه میزان هزینه سبد معیشت خانوار کارگری تعیین شود، اما به دلیل تقاضای کارفرمایان این جلسه به هفته بعد موکول شد.

 وی با اشاره به اینکه رفع تحریم‌ها باید نقطه شروعی برای جبران عقب ماندگی تاریخی دستمزد کارگران باشد گفت: عده ای ۷۰ درصد مشکلات کارگران را بی ارتباط به تحریم‌ها و سیاست‌‌گذاری غلط اقتصادی می دانند. اکنون که شرایط پیروزی دیپلماسی حاصل شده است انتظار می‌رود که دولت نسبت به پرداخت دیون دولت به تأمین اجتماعی و پوشش بهتر و عملی‌تر کردن بیمه های درمانی و جبران عقب ماندگی دستمزد کارگران اقدام کند.

 توفیقی با بیان اینکه دولت نباید بین حقوق کارگران و کارکنان دولت تبعیض قائل شود گفت: دولت موظف است نسخه ای جامع و کامل برای جبران عقب ماندگی معیشت خانوار کارگری ارائه دهد و به دور از هر گونه شعار به فکر درمان درد خانواده بزرگ کارگران باشد.

رئیس کارگروه مزد مجمع عالی نمایندگان کارگران اظهار داشت:تعداد کارگران بیمه شده حدود ۱۳ میلیون نفر است که با میانگین تعداد خانوار به عددی بالغ بر ۴۵ میلیون نفر می‌رسد که بیش از نیمی از جمعیت ایران را تشکیل می‌دهد، عددی که در تصمیم‌گیری‌های کلان بسیار موثر است بنابر این دولت باید در تعیین حقوق کارگران با دقت بیشتر توجه کند.

 وی گفت: نمایندگان کارگری معتقد هستند، یکی از دلایل اصلی رکود در کشور،کاهش قدرت خرید و عدم توجه به ماده ۴۱ قانون کار است؛ چراکه قانون می‌گوید دستمزد باید به‌گونه‌ای تعیین شود که زندگی یک خانواده تأمین شود. متأسفانه اکثر کارگران دچار مشکلات معیشتی هستند.