نرم افزارحسابداری صدگان

بورس آرام گرفت

0 485

حسابداراپ

بورس تهران بعد از چند روز حرکت پر شتاب صعودی، اندکی آرام گرفت و با عرضه حقوقی ها و همچنین فروش سهم از سوی نوسان‌گیران به استراحت رفت.


به گزارش ایسنا، بورس تهران که در معاملات روز گذشته با رشد ۲۱۰۰ واحدی شاخص بورس و هجوم سهامداران برای خرید سهام شرکتها شگفتی ساز شده بود و توانست رشد سه درصدی را در یک روز تجربه کند، در معاملات امروز با وجود ورود به کانال ۷۱ هزار واحدی اندکی آرام گرفت و به استراحت رفت.

با فروکش کردن تب رشد بورس در معاملات امروز، دیگر از صف میلیونی خرید خبری نبود و سهام برخی شرکتها با افزایش عرضه از سوی حقوقی ها و همچنین فروش سهم از سوی نوسان گیران مواجه شد به طوری که نوسان گیران بعد از کسب سود در چند روز اخیر اقدام به فروش سهام خود کردند تا در روزهای آینده بار دیگر وارد بورس شوند.

البته در ابتدای معاملات امروز ادامه روند صعودی بورس موجب شد تا شاخص بورس تهران تا کانال ۷۱ هزار و ۵۰۰ واحد رشد کند اما این مسیر در ادامه معاملات فروکش کرد و قیمت ها به سمت منفی شدن حرکت کرد با این اتفاق شاخص بورس تهران در معاملات آخرین روز هفته با رشد ۱۱ واحدی و ماندن در مرز ۷۱ هزار واحد به کار خود پایان داد.

پندار سیستم

در بازار متعادل امروز توجه سهامداران علاوه بر گروه خودرویی به گروه بانکی نیز جلب شد به طوری که با وجود جمع شدن صف های خرید میلیونی شرکتهای خودرویی، شرکت سایپا با برخورداری از صف خرید ۲۰۰ میلیونی، بیشترین تقاضای بازار را نصیب خود کرد و تحرک در برخی سهام بانکی موجب رشد دماسنج بازار سرمایه شد.

بر این اساس علاوه بر شرکتهایی همچون هلدینگ خلیج فارس و چادملو، بانکهای تجارت ، صادرات و پارسیان به همراه شرکتهایی همچون مخابرات ، سایپا، توسعه معادن و فلزات و ایران خودرو موجب رشد شاخص بورس شدند.در این میان شرکتهای فولاد مبارکه، تاپیکو، نفت و گاز پارسیان، کشتیرانی، غدیر و مپنا منفی شدند و با افت خود مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

در بازار امروز علاوه بر شرکت سایپا که با برخورداری از صف خرید ۲۰۰ میلیونی در صدر شرکتهای پرمتقاضی بورس قرار گرفت، شرکت تجارت اکترونیک پارسیان نیز با صف خرید ۱۳۹ میلیونی مواجه شد و کارت اعتباری کیش نیز بیشترین تقاضای خرید را از آن خود کرد.در مقابل شرکتهای زامیاد، بانک صادرات و ایران ارقام از شرکتهایی بودند که بیشترین تقاضای فروش بازار را به خود اختصاص دادند البته فشار فروش سنگینی در بازار امروز مشاهده نشد.

بازار امروز بورس تهران با وجود رشد آرام شاخص، بازارپر حجمی بود که در آن ارزش و حجم معاملات رشد قابل توجهی را تجربه کرد که این موضوع می تواند نشانه خوبی برای ادامه روند صعودی بورس تهران باشد زیرا در بازار امروز در مجموع ۳۲۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان داد و شد شد و ارزش بازار سرمایه نیز تا سطح ۳۰۴ هزار میلیارد تومان رشد کرد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.