- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

امسال چند هزار میلیارد ریال مالیات وصول شد؟

در ۱۰ ماه امسال بالغ بر ۵۱۲ هزار میلیارد ریال مالیات از مودیان مالیاتی و فعالان اقتصادی وصول شده است.


محمد قاسم پناهی قائم مقام رئیس کل سازمان امور مالیاتی روز چهارشنبه در حاشیه همایش اصلاح قانون مالیات های مستقیم افزود: این میزان مالیات وصول شده نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: تا آخر دی ماه سالجاری میزان مالیات های وصولی نسبت به میزان پیش بینی شده ۸۲ درصد تحقق یافته و امید می رود در دو ماه باقی مانده (بهمن و اسفند) نیز بتوانیم مشکل وصول مالیات های مستقیم را با همکاری و مشارکت بیشتر فعالان اقتصادی و مودیان مالیاتی حل کنیم.

وی افزود: میزان مالیات وصولی پیش بینی شده در سالجاری ۶۲۰ هزار میلیارد ریال است که در فرصت باقی مانده طی ماه های بهمن و اسفند برای اخذ این میزان مالیات و رسیدن به تحقق صد درصدی تلاش می کنیم.

پناهی ادامه داد: نظام مالیاتی پس از اصلاحیه قانون مالیاتی مستقیم، برگزاری کارگاه ها مختلفی در سطح کشور برای دست اندرکاران سازمان مالیاتی و فعالان اقتصادی در نظر گرفته است تا مبانی و رویکردهای جدید اصلاح قانون مالیات های مستقیم به صورت شفاف و روشن در اختیار عموم قرار گیرد.

وی افزود: پرداخت مالیات همواره به موجب قوانین وضع شده انجام می شود و فعالان اقتصادی در چارچوب و تکالیف قانونی و با تسلیم اظهارنامه های مالیاتی خود نسبت به پرداخت نقدی و یا اقساطی مالیات خود اقدام می کنند.

وی ادامه داد: امسال به علت بروز مشکلات اقتصادی در سطح کشور، فعالان اقتصادی با مشکل نقدینگی مواجه بودند و سازمان امور مالیاتی تعامل مثبتی با مودیان مالیاتی داشته و در تقسیط های معقول اقدام به اخذ مالیات از آنها کرده است.

پناهی گفت: پرداخت مالیات موجب پویایی و تحرک نظام اقتصادی کشور می شود و امید می رود سال آینده شاهد رونق اقتصادی بیشتری در چرخه تولید و درآمدزایی فعالان اقتصادی باشیم تا بتوانند در موعد مقرر نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کنند.

پناهی در پاسخ به این سوال که آیا قوانین تشویق معاف مالیاتی برای اسپانسرها و حامیان تیم های ورزشی وجود دارد یا خیر؟ گفت: در قانون مالیاتی کشور برای اسپانسر شدن باشگاه ها در حمایت از رشته های ورزشی تمهیدات خاصی وجود ندارد و تنها رقم ناچیزی در بحث ورزش کارکنان در نظر گرفته شده است و سازمان امور مالیاتی نمی تواند خارج از قوانین وضع شده عمل کند.

محمد قاسم پناهی قائم مقام رئیس کل سازمان امور مالیاتی برای شرکت در همایش اصلاح قانون مالیات های مستقیم، دیدگاه ها، چالش ها و راهکارها که برای نخستین بار خارج از تهران و در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، به استان آذربایجان غربی سفر کرده است.

پناهی در این همایش به ارائه مطالبی در خصوص آخرین تغییرات و اصلاحات قوانین مالیاتی مستقیم در رابطه با اصلاح مشوق های مالیاتی، قوانین مالیات بر درآمد، مالیات بر دارایی، مالیات بر ارث و قوانین مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی پرداخت.

منبع:ایرنا