- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

افزایش درآمدهای مالیاتی دولت در سال ۹۵ محقق نمی شود

درآمدی که در سال ۹۵ در بنگاه های تولیدی وصول می کنیم به عملکرد ما در سال ۹۴ برمی گردد و بنگاه های صنعتی ما در سال ۹۴ در شرایط رکود بسر می بردند.


عباس آرگون عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در گفت و گو با خبرنگار وب سایت خبری اتاق تهران گفت: به نظر من هنوز از رکود اقتصادی خارج نشدیم و اتفاق ویژه ای در اقتصاد ایران نیفتاده است. هنوز هم بنگاه های تولیدی و حتی خود دولت دچار کمبود منابعند و ما هنوز مشکل کاهش تقاضا را در بخش تولید داریم.

آرگون ادامه داد: سیاست های دولت اثر چندانی بر فروکش کردن رکود نداشت. دولت تنها توانست مسکنی به بخش خودرو تزریق کند و در حوزه کارت های اعتباری برای خرید لوازم خانگی موفق عمل نکرد. همه صنعت ما خودرو نیست و اگر مسکنی به بخش خودرو دادیم به این معنی نیست که می توانیم نتایج آن را به کل صنایع کشور تعمیم بدهیم. ما هم چنان مشکل نقدینگی داریم.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: نیاز امروز بخش خصوصی ما مدارای مالیاتی با بنگاه های اقتصادی و تولیدی است. دولت اگر خودش در تامین منابع مالی مشکل دارد باید درک کند که بخش خصوصی هم با همین مشکل دست و پنجه نرم می کند. افت قیمت نفت و فلزات در بازارهای جهانی وافت شاخص بورس ها در دنیا روی کل اقتصاد ما به عنوان جزیی از اقتصاد جهانی اثر گذاشته و لطمه زده، هرچند که چشم انداز روشن تری در آینده برای اقتصاد ایران متصوریم.

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران ادامه داد: دولت در بودجه سال آینده ۱۴.۵ درصد افزایش درآمدی های مالیاتی را در نظر گرفته. به نظر من این درآمد محقق نخواهد شد چون درآمدی که در سال ۹۵ در بنگاه های تولیدی وصول می کنیم به عملکرد ما در سال ۹۴ برمی گردد و بنگاه های صنعتی ما در سال ۹۴ در شرایط رکود بسر می بردند و از حداکثر ظرفیت هایشان استفاده نکردند.

حتی سود شرکت ها هم در سال ۹۴ کاهش پیدا کرد. سال ۹۵ باید سال مدارای مالیاتی با بخش خصوصی باشد. فشار مالیاتی باید بر کسانی بیشتر باشد که بخش های شفاف اقتصاد نیستند، مالیات نمی دهند یا از آن فرار می کنند.