نرم افزارحسابداری صدگان

معافیت مالیاتی ۱۳ ساله برای واحدهای تولیدی مناطق محروم

0 1,130

حسابداراپ

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اشاره به تعطیلی ۱۹ درصد واحدهای صنعتی در کشور گفت: ۱۸۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی برای واحدهای صنعتی موردنیاز است.

 

به گزارش خبرنگار مهر،  وی با بیان اینکه در قانون رفع موانع تولید برای مناطق محروم مزیت معافیت مالیاتی تأمین شده است، افزود: واحدهای صنعتی ای که از سال ۹۵ در مناطق محروم به بهره‌برداری برسند تا ۱۳ سال معافیت مالیاتی دارند که می‌تواند فرصت خوبی برای واحدهای صنعتی در استان‌ها باشد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه در واگذاری زمین افزایش قیمت نداشته‌ایم، بیان داشت: در این خصوص در مناطق محروم نیز ده درصد تخفیف داده‌ایم.

وی ادامه داد: آورده ۳۰ درصد در استان های محروم به ۱۵ درصد رسیده است و همچنین یک سال تنفس برای کسانی که خدمات زیربنایی می‌گیرند در نظر گرفته شده است و اقساط در استان های محروم از ۳۶ ماه به ۴۲ ماه رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی در پرداخت اقساط مشکل داشتند تصریح کرد: در استان‌ها علی‌رغم مشکلات زیاد با این واحدها کنار می‌آیند.

سلیمانی با بیان اینکه کل صنعت در کشور دچار مشکل است، افزود: بنگاه‌های کوچک با تمام مزیت‌هایی که دارند ولی در بحران‌ها سریع آسیب می‌بینند.

وی ادامه داد: در استان های محروم برای اینکه صنعت نوپا است و زیرساخت‌ها آماده نیست شرایط بحرانی تر است.

غلامرضا سلیمانی ظهر سه شنبه در بازدید از شهرک صنعتی بیرجند اظهار کرد: سازمان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی در کل کشور علاوه برتامین در بحث خدمات آب، برق و گاز و زیرساخت‌ها، خدمات حمایتی شامل خدمات آموزشی را نیز پوشش می‌دهیم.

وی با بیان اینکه به صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک ضمانت‌نامه می‌دهیم تا پیگیر وام نشوند، افزود: فعال شدن واحدهای تعطیل‌شده جزو اولویت های مهم است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته در کل کشور دو هزار و ۵۰۰ واحد تعطیل را فعال کرده‌ایم، ادامه داد: طی سه سال گذشته در استان خراسان جنوبی نیز ۳۳ واحد تعطیل فعال شده است.

وی با بیان اینکه برگرداندن واحدها به کمبود منابع کمک می‌کند، گفت: به دنبال این هستیم که واحدهای صنعتی را به شرکت های دانش‌بنیان تبدیل کنیم.

وی بیان داشت: به دنبال این هستیم که در یکسری از بازارهای هدف مانند عراق و افغانستان مراکز فروش دائمی به‌صورت متمرکز ایجاد کنیم تا تولیدکننده دغدغه رسیدن محصول مستقیم به مصرف‌کننده را نداشته باشد و مصرف‌کننده نیز بدون واسطه با واحدهای تولیدی در ارتباط باشند.

بهره‌برداری از ۸۸ هزار واحد صنعتی در نیمه نخست سال جاری

سلیمانی با بیان اینکه واحدهای کوچک در کل کشور ۹۲ درصد از واحدهای صنعتی کل کشور را تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: تا اواخر شهریورماه سال جاری ۸۸ هزار واحد صنعتی در کشور به بهره‌برداری رسیده است.

 وی افزود: از این تعداد ۸۱ هزار واحد صنعتی کوچک بوده‌اند که ۴۵ درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه راه اشتغال بیکاران و به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان بیکار از مسیر بنگاه‌های کوچک است، گفت: در استان نمی‌شود واحد های بزرگ ایجاد کرد چراکه واحدهای بزرگ سرمایه‌گذاری های بالا می‌خواهد.

وی با بیان اینکه بهتر است واحدهای کوچک به‌صورت شبکه‌ای تشکیل داد، افزود: تشکیل این واحدها به‌شرط اینکه دولت بتواند زیرساخت های لازم و امکانات حمایتی را تأمین کند بسیار تأثیر گذار خواهد بود.

پندار سیستم

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه برخی از واحدها برای اجرای هدفمندی آماده نشده‌اند، افزود: این واحدها به اقداماتی برای تأمین زیرساخت‌ها نیاز داشت که قیمت نهاده‌ها بالا رفت و نتوانستیم تأمین سرمایه در گردش کنیم.

وی با بیان اینکه طی دولت تدبیر و امید به مشکل منابع مالی بانک‌ها برخورده‌ایم و تحریم‌ها نیز این مشکلات را تشدید کرد، افزود: نخستین معضل واحدهای کوچک تأمین مالی است.

۱۸۰ هزار میلیارد تومان نیاز واحدهای صنعتی

وی اظهار کرد: برآوردی که در وزارت صنایع برای کل کشور داشته‌ایم ۱۸۰ هزار میلیارد تومان در سال گذشته نیاز واحدهای صنعتی کشور بود.

سلیمانی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار واحد فعال در سطح کشور وجود دارد، گفت: ۱۰ هزار واحد به سرمایه در گردش نیاز داشتند و بقیه طرح های نیمه‌تمامی بود که ۸۰ درصد رشد فیزیکی داشته‌اند.

وی از تفاهم‌نامه با بانک صنعت و معدن خبر داد و تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه قرار است بانک صنعت و معدن دو هزار میلیارد تومان کمک مالی برای بنگاه‌های کوچک داشته باشد که تا کنون هزار میلیارد تومان تأمین مالی کرده است.

وی بیان داشت: دولت قول داده ۲۰۰ میلیارد تومان یارانه تولید را نیز تأمین کند.

تعطیلی ۱۹ درصد واحدهای صنعتی

وی با بیان اینکه در کل کشور ۱۹ درصد واحدهای صنعتی تعطیل‌شده است، گفت: مابقی واحدهای صنعتی نیز در ظرفیت های کامل کار نمی‌کنند.

وی افزود: به دنبال این هستیم به واحدهایی که با همه بحران‌ها سرپا ماندند کمک کنیم تا بتوانند صادرات داشته باشند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه فضای اقتصادی کشور در همه جا مشابه است، افزود: دولت در تمام سیاست های خود حمایت از صنایع کوچک را دارد که سیاست بسیار درستی است.

وی با بیان اینکه بنگاه‌های کوچک در اشتغال تأثیر بیشتری دارند، گفت: برای ایجاد کسب‌وکار به‌صورت بنگاه‌های کوچک زودتر می‌شود تأمین مالی کرد ضمن اینکه می‌شود از سرمایه مردم نیز در این زمینه استفاده کرد.

وی بیان داشت: دولت برای رفع بیکاری و توزیع عادلانه ثروت به بنگاه‌های کوچک نگاه خاص دارد.

سلیمانی با بیان اینکه باید سعی کنیم ارزش‌افزوده ظرفیت های استانی بالا برود، افزود: برای بالا بردن ارزش‌افزوده نباید خام فروشی اتفاق افتد.

وی ضمن اشاره به مدیریت واردات اظهار داشت: متأسفانه وقتی دولت های غرب درآمدهای ارزی داشته باشند بجای اینکه برای تقویت تولیدات داخل استفاده شود صرف واردات بی‌رویه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ میلیارد دلار قاچاق در کشور اتفاق می‌افتد، افزود: دولت در این زمینه قانون مبارزه با قاچاق را اصلاح و نظام تعرفه را با سیاست های کشوری بازنگری کرده است.

وی ادامه داد: قاچاق پدیده‌ای عام است و همه مردم باید با این موضوع مبارزه کنند و فرهنگ‌سازی در این زمینه اتفاق افتد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.