- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

مالیات ۹۴ اصناف به خاطر رکود نباید افزایش یابد

 نائب رئیس اتاق اصناف کشور گفت: همه اصناف متعهد به پرداخت مالیات هستند اما با توجه به وضعیت رکود ادامه دار سال جاری، روند افزایش دریافت مالیات در سال آینده ( مالیات ۹۴ اصناف) نباید افزایشی باشد.


محمود شکری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: در شرایطی که اصناف در رکود به سر می برند مالیات های دریافتی آنها افزایش یافته و نارضایتی‌هایی را میان کسبه داشته است اما این نارضایتی به صورت مدنی مطرح شد.

وی افزود: همه اصناف معتقدند که باید مالیات را پرداخت کنند اما با توجه به وضعیت “رکود ادامه‌دار” سال جاری، روند افزایش دریافت مالیات در سال آینده ( مالیات ۹۴ اصناف)  نباید افزایشی باشد.

نائب رئیس اول اتاق اصناف کشوربا بیان اینکه ظرفیت های فراوانی برای دریافت مالیات در کشور وجود دارد که شناسایی نشده اند ادامه داد: فرار مالیاتی در کشور ما زیاد است به طوری که بخشی ازبازراچه های مرزی، معاملات زیر زمینی و تلفنی و …  در حالی که ارقام زیادی را رد و بدل می‌کنند مالیات نمی‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: برای ساماندهی در یافت مالیات از اصناف لازم است که تمام خرید و فروش‌ها از طریق کارت اعتباری انجام شود تا از این طریق به صورت آنلاین مالیات بر درآمد کسر شود.